נעילה חיובית בבורסות אירופה; הריבית באנגליה נותרה על כנה

מפלגת המרכז-ימין של רה"מ ההולנדי המכהן זכתה ברוב ■ הפד העלה אמש את הריבית ל-0.75%-1% ■ לופטהנזה פרסמה דוחות כספיים ■ הבנק המרכזי של אנגליה החליט להשאיר את הריבית באנגליה ללא שינוי, ברמה של 0.25%

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ה') בעת נעילת המסחר בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט, מנגד, מתנהל בירידות שערים.

 

הפדרל ריזרב העלה אמש כצפוי את הריבית בארה"ב ל-0.75-1%. במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום הודעת הריבית חזרה נגידת הפד ג'נט ילן על הערכותיה כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתפתח בקצב משביע רצון ובהתאם לתחזיות הבנק המרכזי, מה שאיפשר את העלאת הריבית. ילן אמרה שהיא שוחחה כבר מספר פעמים על שר האוצר החדש, והיא צופה שיחסי העבודה איתו יהיו טובים. לגבי פגישה עם הנשיא טראמפ אמרה ילן כי היא נפגשה איתו פגישה קצרה ומצפה להמשיך לעבוד איתו.

בהולנד הופגו החששות הכבדים מפני עליית הימין הקיצוני כאשר מפלגת המרכז-ימין של ראש הממשלה המכהן מארק רוטה זכתה ב-31 מושבים בפרלמנט, זאת לעומת 19 מנדטים בלבד למפלגת "החירות" של חירט וילדרס.

הבנק המרכזי של אנגליה החליט להשאיר את הריבית באנגליה ללא שינוי, ברמה של 0.25%. ההחלטה התקבלה ברוב של 8 נגד 1. 

לופטהנזה דיווחה היום על עלייה של 4.6% ברווחיה בשנת 2016 ל-1.78 מיליארד אירו, בעוד ההכנסות רשמו ירידה של 1.2% ל-31.66 מיליארד אירו.

באסיה ננעל הבוקר יום המסחר בעליות שערים.

 

הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית ללא שינוי ושמר על אופטימיות בנוגע לביצועי הכלכלה. על פי הערכות, הבנק אותת לשווקים כי לא צפויה הרחבה מוניטארית באחת הכלכלות המשמעותיות בעולם.

בסין, הבנק המרכזי העלה את הריבית ב-10 נקודות בסיס, העלאת הריבית השלישית בשלושת החודשים האחרונים, יממה לאחר שבכירים סיניים הזהירו כי התמודדות עם סיכוני החוב תהיה בראש סדר העדיפויות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]