גאדג'טים: רמקול של סוני - עמיד למים ועם סוללה חזקה

הרמקול SRS-XB3 מספק צליל מוצלח, באס חזק וסוללה בקיבולת עצומה של 8800 מיליאמפר ■ המחיר עצמו מעט מאתגר

רמקולי בלוטות' ניידים הפכו כבר ממזמן למוצר פופולרי עבור צרכני מוזיקה. טווח המחירים בקטגוריה הזו הוא רחב מאוד, כאשר כולם מציעים חופש מכבלים בזמן השימוש. ניתן למקם את הרמקולים במשרד, בבית או לקחת לפיקניק בפארק. חלק מהרמקולים אפילו מציעים עמידות מסוימת לרטיבות, כך שניתן להשתמש ברמקול בחדר האמבטיה או לקחת לשימוש ליד הבריכה. ה-SRS-XB3 של סוני הוא המתחרה של החברה היפנית, לשלל הרמקולים הקיימים בשוק מבית Bose, UE ו-JBL.

עיצוב: המראה של ה-XB3 דומה לרמקולים רבים אחרים. הוא בנוי בצורת מלבן, עשוי פלסטיק עם תוספות של גומי רך במקומות מסוימים וגומי קשיח במסגרת שלו. ניתן להעמיד את הרמקול בצורה אנכית או אופקית, מה שמאפשר למקם אותו באזורים שונים בחדר. המשקל של הרמקול עומד על 930 גרם - זה אומר שהרמקול הזה מכביד על התיק במקרה שמחליטים לקחת אותו לטיולים. אם השימושים הם בעיקר בבית או במשרד, הדבר לא מפריע.

חיבור: סוני מאפשרת חיבור סמארטפוני אנדרואיד בנגיעה אחת פשוטה ברמקול. הדבר מתבצע באמצעות טכנולוגית NFC, הקיימת היום בסמארטפונים רבים.

הבלוטות' מגיע בתקן 3.0. היה נחמד אם סוני היו בוחרים בבלוטות' 4.0 היותר עדכני, אבל זה לא באמת קריטי כאן. ישנו גם חיבור 3.5 מ"מ עבור חיבור פיזי עם כבל לסמארטפון. בסוני גם מאפשרים חיבור של רמקול נוסף מאותו דגם, כך שניתן לפזר את הסאונד בחדר מאותו מקור או להחליט שרמקול אחד משדר את הצליל הימני והשני את השמאלי. עבור הפעולה הזו, סוני הוסיפה כפתור בשם ADD למכשיר.

כפתורים: על גבי ה-XB3 ניתן למצוא כפתורים לשליטה בעוצמת הצליל, כפתור הפעלה, כפתור אקסטרה באס וכפתור מענה לשיחה עבור שימוש בספיקרפון. אין כאן כפתורי מעבר בין השירים.

עמידות: ה-XB3 עמיד לרטיבות (תקן IPX5). הכוונה היא שהרמקול יוכל לעמוד בפני גשם או מים שישפכו עליו, אבל לא טבילה בבריכה. הדבר מאפשר לקחת את הרמקול לים, לשים אותו על החול ואחר כך לשטוף אותו מכל הלכלוך בבית. רק צריך לזכור לסגור את הכיסוי בגב הרמקול.

סאונד: סוני ציידה את ה-XB3 בתקן LDAC. מדובר בטכנולוגיה של סוני, המסוגלת להזרים קבצי אודיו באיכות גבוהה, כאשר איבוד הנתונים נמוך יותר מטכנולוגיות אחרות (לפחות ככה סוני מבטיחה). לרמקול הזה יש באס עמוק וברור, הוא מורגש היטב ומעשיר את החוויה. הצליל של הרמקול נעים, הוא חמים ואפשר להגיע איתו לעוצמה יחסית גבוהה לפני שמתחילים להרגיש שהצליל מתעוות. מה שכן, במקרים מסוימים מרגישים יותר מדי טראבל.

סוללה: כמו הרבה רמקולים אחרים בקטגוריה, גם ה-XB3 יכול לספק לסמארטפון זמן סוללה נוסף, באמצעות מחבר ה-USB הנמצא בגב שלו. לרמקול סוללה בקיבולת עצומה של 8800 מיליאמפר/שעה. הרמקול הזה מסוגל להחזיק עד כ-20 שעות באמצעות הסוללה שלו (תלוי בעוצמת הסאונד בה משתמשים). אגב, קצת מרגיז שסוני משתמשת במטען עם מחבר מיוחד ולא עם מיקרו USB. מה שאומר, שאם לוקחים את הרמקול הזה לטיול ארוך, צריך לזכור לקחת את המטען.

בשורה התחתונה, ה-SRS-XB3 מספק צליל מוצלח, באסים חזקים, עמידות לרטיבות וסוללה בקיבולת גדולה. המחיר עצמו מעט מאתגר.

מחיר: 850 שקל (דרך היבואן ישפאר)

ציון: 9

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ