UBS בהמלצת "קנייה" לעזריאלי; "המניה עשויה לזנק כ-13%"

לקראת פרסום דוחות הקבוצה, קובעים כלכלני בנק ההשקעות: "עזריאלי היא יזם ספקולטיבי אבל בעלת 'טראק רקורד' חזק שהוכיחה יצירת ערך משמעותי"

דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר

למרות שמניית קבוצת עזריאלי   טיפסה בכ-30% בשנה האחרונה, כלכלני בנק UBS עדיין מזהים בה פוטנציאל ומעלים את מחיר היעד שלה ל-210 שקל - גבוה ב-13% משוויה הבוקר (א') בהמלצת "קנייה". ב-UBS מציינים שלושה גורמים מרכזיים שתומכים בשידרוג ההמלצה, ובהם פורטפוליו הנכסים האיכותי של הקבוצה והנהלתה, פוטנציאל לשיערוך נכסיה, וכן המשך צמיחת הכלכלה הישראלית, שתשפיע לחיוב על ביצועיה של עזריאלי.

לקראת פרסום דוחותיה הכספיים השנתיים של עזריאלי הצפוי בימים הקרובים, ההערכה ב-UBS היא כי החברה תציג עלייה של 30% ברווח התפעולי הנקי שלה (NOI) בשלוש השנים הקרובות, שתיתמך בצמיחת הכנסותיה מדמי שכירות מהפרויקטים שהיא מקדמת, ובבנק ההשקעות צופים עלייה דומה (30%) בתזרים המזומנים השוטף (FFO) שלה בשלוש שנים.

ב-UBS מזהים פוטנציאל לרווחים גדולים מפעילות הייזום של עזריאלי, ומעריכים כי רווחי הקבוצה מפרויקטים הנמצאים בבנייה, יצטברו לכ-1.8 מיליארד שקל, ומפרויקטים מתוכננים שטרם החלו להיבנות הם צופים רווחים של כ-1.3 מיליארד שקל נוספים. זאת תוך שמציינים שם כי "עזריאלי היא יזם ספקולטיבי אבל בעלת 'טראק רקורד' חזק שהוכיחה יצירת ערך משמעותי".

עוד מציינים ב-UBS בבחינת מצב הכלכלה המקומית, כי שוק המשרדים בתל-אביב, שוק הפעילות הגדול ביותר של עזריאלי, מציע את התשואה הגבוהה ביותר כיום ביחס לאג"ח ממשלתיות, וזאת בהשוואה לתשואות בערים המרכזיות של אירופה, ובהן לונדון ופריז.

ב-UBS מתייחסים גם לפעילות של עזריאלי בחו"ל, המתרכזת כיום בארה"ב, ומציינים כי החברה מעוניינת כי כ-10%-15% מפורטפוליו הנכסים שלה יהיה במדינות מערביות בעלות דירוג השקעה גבוה, אולם מוסיפים כי "ההעדפה שלנו היא שהפוקוס של החברה יהיה במלואו על השוק הישראלי, בו יש לה מומחיות גבוהה".

עוד עולה במבט בינלאומי שמספקת הסקירה של UBS, כי מניית עזריאלי הציגה את הביצועים הטובים ביותר בשנה האחרונה ובשלושת החודשים האחרונים (כ-15%) בהשוואה לביצועי יתר מניות הנדל"ן המניב באירופה שהבנק מסקר.

עזריאלי, המנוהלת על-ידי יובל ברונשטיין, החזיקה בסיום הרבעון השלישי של 2016 נכסים מניבים בשטח כולל להשכרה של כ-950 אלף מ"ר, עיקרם בישראל, הכוללים קניונים ומרכזים מסחריים, משרדים בארץ וגם בארה"ב ובתי דיור מוגן.

בצד הייזום, לעזריאלי היו תשעה פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-680 אלף מ"ר, שבחלקם צפויים לחזק משמעותית את הדומיננטיות שלה במרכז ת"א, ובימים האחרונים היא פתחה לציבור את קניון עזריאלי הראשונים בראשון לציון.