שחקן מעו"ף: זו האסטרטגיה השבועית שמכסה שלל תרחישים

איננו חוששים מעליה חדה, משום שגם תרחיש של זינוק דרמטי ימחק את ההגנה והכתיבה, ואז המבצע יסגור באפס בלבד

סוחר בבורסת לונדון  אירופה/ צילום: רויטרס
סוחר בבורסת לונדון אירופה/ צילום: רויטרס

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו כי המדד ייחלש במהלך השבוע ויגלוש לכיוון 1,430 נקודות. בהתאם הצענו לבצע כתיבה של אוכף 1,430. על אף שפעם נוספת כלל השוק, משום מה, היה אופטימי להחריד הרי שאסטרטגיה זו הניבה עשרות אחוזי רווח עת בכל אחד מימי השבוע נסחרנו מרחק נגיעה מסטרייק זה, עם אפשרות סגירה מהירה כבר ביום המחרת ותשואה דו-ספרתית.

העוקבים אחר הסקירות כאן לבטח לא מופתעים מהחולשה המקומית בת"א, הממשיכה לבלוט לעין גם ללא קשר לשחקני המעוף. האשם התורן השבוע הוא שער הדולר, אבל מדי שבוע האשם מתחלף ולכן צריך להפנים כי הבורסה המקומית נידונה לתשואת חסר גם השנה.

יש שיאשימו את הדולר ואת הפארמה. אחרים, דוגמת שחקני המעוף, יבחנו דווקא את מדד הבנקים שאלמלא זינוק חסר כל היגיון בו היינו כעת עמוק מתחת 1,400. הסיבה לכך הינה שמבחינת הציבור דבר לא השתנה: הזרמת הכסף נמשכת באופן עקבי, עם עדיפות לשוק המקומי. בת"א אין למנהלי הקרנות רצון או יכולת להסתכן באמת ולכן הולכים על המוכר והבטוח דוגמת בנקים, ביטוח, בזק ואלביט מערכות.

מאז שמניות הפארמה הפכו לסוג של אופציות, הצטמצמה הרשימה של מנהלי הקרנות לעשר מניות בלבד ובהתאם הסלקטיביות מובילה לצוואר בקבוק בבנקים, הדוחף את מחיריהם מעלה. הבעיה היא שקפיצה זו היא כבר מזמן בגדר בועה. לכן, על אף העלייה האחרונה ל-1,700, שבירת 1,600 היא עניין של זמן וצפויה אף צלילה עמוקה בהרבה מכך. וול סטריט לא תתקן, שם יחול עיכוב זמני. אך נתוני הנדל"ן ישדרו האטה, מהר מהצפוי. בשורה תחתונה, מדד הבנקים ייבחן ברמה השנתית וירשום תיקון של ממש ביחס לספוט הנוכחי.

בשוק הנגזרים השבוע, הדברים מעט מורכבים. מדד הבנקים כבר ביצע את מרבית המהלך המיידי ואיך שלא נהפוך הדברים, הרי שהירידה הנוכחית אל מול העמידה במקום בוול סטריט הינה הזמנה לרכישה מבחינת הציבור הרחב. כשאנו מוסיפים לעניין את הביקוש העקבי של הקרנות ובסבירות גבוהה התערבות כזו או אחרת של בנק ישראל בשער הדולר, הרי שהתמונה נוטה מעט מעלה - אך לביצוע נקודתי ומהיר. 5-7 נקודות מדד יענו להגדרה זו ולכן יש להיות עם האצבע על הדופק.

האסטרטגיה המועדפת היא כתיבת put 1,410 שבועי וקניית הגנה ב-put 1,390 חודשי. הדברים נכתבים עת המדד עומד על 1,418 נקודות, ומי שיבחן הדברים יגלה כי התקבול מהכתיבה ועלות הקנייה כמעט זהים. לכן, זוהי אסטרטגיה המכסה שלל תרחישים, להוציא זינוק חד במדד. עלייה קלה בהחלט תתקבל בברכה ונכון הדבר גם לתרחיש דשדוש וירידה.

איננו חוששים מעליה חדה, מאחר שהסבירות לגאפ בוקר אפסית. רק בשלישי יכול להיווצר מצב שכזה וממילא סגירה תגיע בתנועה ראשונה מעלה, ובטווח נקודות צר. היופי באסטרטגיה זו בעת הנוכחית הוא שגם זינוק דרמטי, כנגד כל הסיכויים, למעשה ימחק את ההגנה והכתיבה ואז המבצע יסגור באפס בלבד. 

שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים