ירידות בסיום המסחר באירופה; בריטניה מתניעה את הברקזיט

פתיחה חיובית בניו יורק ■ בריטניה הודיעה כי תפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון ■ שרי האוצר של גוש האירו ידונו באפשרות לבצע שינויים בתוכנית החילוץ של יוון ■ בזירה הגיאופוליטית: הבחירות הכלליות בצרפת בחודש הבא ולאחר מכן בגרמניה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בירידות שערים, על רקע ירידות במחירי הנפט ולאחר שבריטניה הודיעה כי תפעיל את סעיף היציאה מהאיחוד האירופי בסוף החודש. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת.

 

כאמור, בריטניה הודיעה היום באופן רשמי כי תפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שמאפשר למדינה החברה באיחוד האירופי להתחיל בהליכי פרישה מהאיחוד. לאחר הפעלת הסעיף, יהיו לבריטניה לכל היותר שנתיים להשלים את הפרישה מהאיחוד האירופי. הליש"ט הגיבה להודעה בירידות קלות מול המטבעות המובילים.

רשמיה של פסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 שהתקיימה בגרמניה במהלך סוף השבוע עדיין מטלטלת קלות את השווקים. הוועידה, שבמהלכה מתכנסים שרי האוצר מעשרים המדינות הגדולות בכלכלה העולמית, נמשכה היומיים והתקיימה בבאדן באדן, ובסופה התקבלה ההחלטה לוותר על מדיניות הסחר הפרוטקציוניסטית שמשלה בכיפה עד כה, והתגבשו הסכמות על קיום סחר בינלאומי חופשי פתוח. עם זאת, בוושינגטון נשמעים קולות אחרים מצידו של טראמפ, שמעוניין להטיל "מס גבולות" חדש שעלול להגדיל את המדיניות הפרוטקציוניסטית בארה"ב ולפגוע בסחר העולמי.

במישור הגיאופוליטי, אחרי הבחירות בהולנד, השווקים ניצבים בפני שני אירועים מהותיים - הבחירות בצרפת בחודש הבא ומייד לאחר מכן גם בגרמניה. היום ייערך העימות הראשון של כל המתמודדים לנשיאות, ביניהם גם מנהיגת הימין הקיצוני מארי לה פן שממשיכה לצבור מומנטום. 

היום תתכנס קבוצת ה"אירוגרופ", שרי האוצר של מדינות גוש האירו במטרה לדון באפשרות לבצע שינויים בתוכנית החילוץ של יוון. 

דויטשה בנק בלטה לשלילה במסחר לאחר שהודיעה כי תגייס הון בהיקף של 8.6 מיליארד דולר באמצעות הנפקת כ-690 מיליון מניות חדשות.