נעילה שלילית בוול סטריט ביום המסחר הגרוע ביותר ב-2017

מניית בנק אוף אמריקה צנחה כ-6% ■ "המניות דשדשו בתקופה האחרונה, אין הרבה קטליזטורים לקחת את השוק למעלה" ■ נייקי ופדקס ידווחו לאחר הסגירה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') בירידות שערים חדות, בתום יום המסחר הגרוע ביותר ב-2017, לצד ירידות שערים שנעלו מוקדם יותר את המסחר בבורסות אירופה. יום המסחר כולו התאפיין במגמה שלילית, שהתעצמה ככל שנקפו השעות.

נזכיר כי המסחר בניו-יורק נפתח בשעה 15:30 (שעון ישראל) וננעל ב-22:00, זאת בעקבות המעבר לשעון קיץ בניו-יורק.

 

בכירי הפדרל ריזרב צפויים לנאום השבוע, והמשקיעים ימשיכו לחפש רמזים באשר לעיתוי העלאת הריבית הבאה בארה"ב. נזכיר כי על פי התחזיות, הפדרל ריזרב יעלה השנה את הריבית פעמיים.

"המניות דשדשו בתקופה האחרונה לאחר הראלי החד של אחרי הבחירות. אין הרבה קטליזטורים לקחת את השוק למעלה, אבל גם אין משהו שאמור להוריד אותו", ציינו בחברת הברוקרים צ'רלס שוואב.

בגזרת הדוחות, ענקית המזון ג'נרל מילס  פרסמה את דוחותיה הרבעוניים טרם פתיחת המסחר. החברה רשמה רווח של 72 סנט למניה, גבוה במקצת מהתחזיות שצפו רווח של 71 סנט למניה. לעומת זאת, נתוני המכירות אכזבו כשהציגו ירידה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל, לסכום של כ-3.8 מיליארד דולר.

לאחר נעילה המסחר, ידווחו נייקי  ו-פדקס .

מניות הפיננסיים דוגמת בנק אוף אמריקה  בלטו לשלילה.

פורסם נתון מאזן הסחר האמריקאי לרבעון האחרון של 2016. בתקופה זו נרשם גירעון סחר של 112 מיליארד דולר, לעומת התחזיות שצפו גירעון גבוה יותר - 129 מיליארד דולר.

בריטניה הודיעה אתמול באופן רשמי כי תפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, המאפשר למדינה לפתוח בהליכי פרישה מהאיחוד האירופי, ב-29 למארס. מרגע הפעלת סעיף היציאה מהאיחוד, יהיו לבריטניה שנתיים להשלים את המהלך, במהלכן היא תקיים מו"מ עם מדינות האיחוד לגבי תנאי הפרישה. מנהל הפעילות הבינלאומית של בנק ההשקעות גולדמן סאקס  אישר כי בעקבות תהליך הברקזיט, גולדמן יעביר לאירופה "כמה מאות" משרות מבריטניה.

ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק ו-גוגל  צפויות להכניס כ-106 מיליארד דולר מפרסום מקוון ב-2017 - כמחצית משוק הפרסום הדיגיטלי העולמי, כך לפי נתונים מחברת מחקר השווקים eMarketer. הנתונים מגיעים על רקע תקופה מאתגרת לשתי הענקיות - גוגל התנצלה לאחרונה בפני מפרסמים שהתוכן שלהם הופיע בצמוד לתכנים קיצוניים ב-Youtube, בעוד פייסבוק נאבקת עם נושא ה"פייק ניוז" המדובר, שהיקפיו והשלכותיו התגלו במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות ארה"ב.

לפי נתוני eMarketer, סנאפ  - מפעילת האפליקציה הפופולרית סנאפצ'אט - צפויה להגדיל את הכנסותיה מפרסום לכ-900 מיליון דולר. 

וול-מארט , הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה על השקת זרוע השקעות מיוחדת במטרה להרחיב את עסקי ה-E-commerce שלה. היחידה החדשה תפתח שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ויזמים בתחום הקמעונאות.