ההשקה של סמסונג גלקסי S7 "סידרה" לסאני את 2016

יבואנית ומשווקת מכשירי הסלולר של יעקב לוקסנבורג ממשיכה להתאושש: רשמה עלייה של 17% בהכנסות אשתקד ורווח נקי של כ-21 מיליון שקל

גלקסי S7. ביקוש ער למכשיר  / צילום: אתר החברה
גלקסי S7. ביקוש ער למכשיר / צילום: אתר החברה

יבואנית ומשווקת מכשירי הסלולר סאני תקשורת, הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), דיווחה היום (ג') על תוצאותיה ב-2016, בה רשמה הכנסות של 903 מיליון שקל, צמיחה של 17% לעומת שנת 2015. הרקע הוא הצלחת ההשקה של מכשיר הגלקסי S7 של סמסונג בחודש מארס אשתקד.

הרווח התפעולי של סאני זינק ביותר מפי 6 לרמה של 36.8 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי שנתי של כ-21 מיליון שקל. ברבעון הרביעי ב-2016 נרשמה עלייה של 20.5% בהכנסות לכ-211 מיליון שקל, ועלייה של 36% ברווח הנקי שהסתכם בכ-7.2 מיליון שקל.

סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס) נמצאת במגמת התאוששות, לאחר שקרסה לפני כמה שנים תחת שליטתו של אילן בן-דב. החברה עברה ב-2015 הסדר חוב ענק, בהיקף של כ-1 מיליארד שקל (אשר כלל תספורת של לפחות 50%), שבעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה בחברה. כיום מתמקדת החברה במכירת מכשירי סמסונג לרשתות שיווק, מפיצים וחנויות סלולר, אחרי שב-2014 ספגה מכה קשה בעקבות החלטת סמסונג העולמית לשנות את ההסכם איתה ולהעביר לידיה את המכירות הישירות לחברות הסלולר בישראל.

נזכיר כי בחודש שעבר הודיעה מנכ"לית החברה, ענת כהן שפכט, כי החליטה להתפטר מהתפקיד עקב "מחלוקות שאינן ניתנות לגישור עם יו"ר הדירקטוריון, על דרך ההתנהלות", וזאת פחות משנתיים לאחר שמונתה וזמן קצר לאחר מינויו של משה ריינס לתפקיד יו"ר החברה. מי שמונה בינתיים כממלא מקומה של כהן שפכט הוא משה פרי (36), סמנכ"ל מכירות שוק פתוח בסאני, שכיהן בשנה וחצי האחרונות כמנהל מכירות בחברה, וטרם לכך במשך שש שנים כסמנכ"ל מכירות בקבוצת פישמן.

"נשיק הגלקסי S8 ברבעון השני"

פרי ציין היום כי "סאני השיקה במארס 2016 את דגמי ה-S7 מסדרת הדגל גלקסי, ופעלה בשיתוף פעולה מלא עם סמסונג כדי לענות על הביקוש הער למכשיר זה ולמכשירים נוספים, תוך הגדלת נתח השוק וחדירה למגזרים חדשים. העובדה שסמסונג מצליחה להגיע בישראל לנתחי שוק גבוהים בהשוואה לנתחי השוק המקובלים בעולם, מהווה עדות נוספת לכוח המותג ולהצלחת סאני בהרחבת תמהיל המכירות ויצירת ערך מוסף משמעותי ללקוחות.

"ברבעון השני של 2017 נשיק את הסמארטפון גלקסי S8", הוסיף פרי, "ובנוסף נשיק עוד מגוון מכשירים סלולריים וטאבלטים לאורך השנה, בכלל זה גם מוצרים חדשים דוגמת שעונים חכמים ומכשירי מציאות מדומה מתוצרת סמסונג. אנו צופים כי ב-2017 יגדל היקף המכירות הכספי של החברה, בהתבסס על הרחבת הפעילות בשוק הפתוח ועל המשך גידול משמעותי במכירת אביזרים ושירות".