בדרך להסדר: גמול לא יכולה לממן את הכנת הדוחות הכספיים

יזמית הנדל"ן של יצחק גוילי רשמה הפסד של 33 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016

דוחות כספיים/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דוחות כספיים/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כשלוש שנים לאחר שעברה השליטה בחברת הנדל"ן גמול השקעות לידי רו"ח יצחק גוילי, שהפך למנכ"ל החברה, היא נמצאת בדרכה להסדר חוב שלישי בתוך 7 שנים - הפעם בהיקף של קרוב ל-80 מיליון שקל. בעקבות היעדר המקורות של גמול וחוסר היכולת לעמוד בחובותיה, הבוקר (ג') היא עדכנה כי אין בידיה אף את התקציב הנדרש למימון דוחותיה הכספיים השנתיים, והיא פנתה לרשות ניירות ערך בבקשה לקבלת ארכה להגשת הדוח.

מוקדם יותר החודש התכנסו בעלי האג"ח של גמול, הנסחרת בתשואת "זבל" של קרוב ל-80%, וקיבלו שתי הצעות להסדר חוב אפשרי בחברה: אחת מטעמו של גוילי, והשנייה מטעמו של אלי גבאי, בעל השליטה בחברת אנגל משאבים. בעלי האג"ח צפויים להכריע בעניין בקרוב. בגמול מציינים בפנייה לרשות ני"ע כי לאחר שיקבלו המחזיקים החלטה ועד להשלמת ההסדר, מי מבין השניים שהצעתו תיבחר - יעמיד לחברה מימון ביניים, שיאפשר את הכנת הדוח.

המניה צנחה ב-55% מתחילת השנה

השליטה בחברת גמול השקעות נרכשה על ידי איש העסקים ליאון רקנאטי ב-2007 בהשקעת ענק של כ-400 מיליון שקל, במה שהוגדרה על ידו עוד באותה שנה כעסקה הגרועה שביצע בחייו. כשנתיים לאחר מכן, ב-2009, השלימה גמול תחת ידיו של רקנאטי הסדר חוב בהיקף של כ-450 מיליון שקל.

ב-2011 מכר רקנאטי לגוילי כ-25% ממניות החברה תמורת 6 מיליון שקל בלבד, וב-2014 עברה השליטה בחברה לידיו של גוילי, כחלק מהסדר חוב שני בחברה, אז בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל, שבמסגרתו איבד רקנאטי את יתרת החזקותיו בחברה.

גמול, שפעלה מ-2004 כיזמית נדל"ן בישראל ובחו"ל, לא מחזיקה מאז 2012 ב"פעילות ממשית של בניית ומכירת דירות למגורים", ונכסיה "אינם פעילים, ומהווים בעיקר מקרקעין". מניית החברה, שצנחה מתחילת השנה ב-55%, משקפת לחברה שווי של כ-2 מיליון שקל.

גמול פועלת בישראל באמצעות חברת גמול נדל"ן, ובחו"ל באמצעות חברת גמול ייזום. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2016, לצד הערת "עסק חי", הציגה החברה, בין השאר, הפסד של כ-33 מיליון שקל וגירעון של כ-51 מיליון שקל בהון העצמי, לצד התחייבויות שוטפות של כ-125 מיליון שקל.