אלביט מערכות: צמיחה של 17% ברווח הנקי ל-237 מיליון דולר

צבר ההזמנות הסתכם בסוף 2016 ב-6.9 מיליארד דולר - גידול שנתי של 5% ■ מניית החברה השלימה התקדמות של 250% בחמש שנים, ושווייה כיום כ-5 מיליארד דולר

מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי

יצרנית הציוד הביטחוני אלביט מערכות  מסכמת את 2016 עם צמיחה של כ-5% בהכנסות לרמה של כ-3.3 מיליארד דולר. התחומים העיקריים שתרמו להכנסות החברה היו תחום המערכות המוטסות ותחום מערכות התקשו"ב (מערכות תקשורת ובקרה).

באלביט מציינים כי הגידול במכירת מערכות התקשו"ב נבע בעיקר מגידול במכירת מערכות שליטה ובקרה ורדיו ללקוחות באירופה, באסיה-פסיפיק ובישראל. מנגד, חלה ירידה קלה במכירות של מערכות יבשה, כתוצאה מירידה במכירת מערכות בקרת אש לטנקים, בעיקר למדינות באזור אסיה-פסיפיק.

הרווח התפעולי של אלביט הסתכם אשתקד ב-299 מיליון דולר (9.2% מהכנסות החברה) - גידול של 11% לעומת הרווח התפעולי ב-2015. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 237 מיליון דולר - צמיחה של 17.3% לעומת 2015.

ברבעון האחרון רשמה החברה, הנמצאת בשליטתו של מיקי פדרמן, הכנסות של 953.7 מיליון דולר - צמיחה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. בשורה התחתונה דיווחה אלביט מערכות על גידול של 6.3% ברווח הנקי ברבעון הרביעי, לרמה של 67 מיליון דולר.

צבר ההזמנות של אלביט הסתכם בסוף 2016 בכ-6.9 מיליארד דולר - גידול של 5% לעומת הצבר בסוף 2015. 68% מצבר ההזמנות של החברה נובע מהזמנות מלקוחות מחוץ לישראל, וכ-69% מההזמנות מיועדות לאספקה השנה וב-2018.

חוזה חדש עם משרד הביטחון

מניית אלביט מערכות, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, הגיבה לדוחות בירידה קלה. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 30%, והשלימה התקדמות של 250% בחמש שנים. שווי החברה הגיע לכ-5 מיליארד דולר. אלביט תחלק דיבידנד של 44 סנט למניה - עלייה של 10% לעומת הדיבידנד שחולק לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר היום (ד'): "תוצאות הרבעון הרביעי של השנה הן שיאה של שנה טובה עבור אלביט מערכות. בנוסף לצמיחה בהכנסות, צבר ההזמנות המשיך את המגמה החיובית של 2016. הצמיחה וצעדי ההתייעלות התפעולית אפשרו לנו להגדיל את השקעותינו במחקר ובפיתוח ובשיווק כדי לממש את ההזדמנויות הרבות בשווקים שלנו, ועדיין לייצר שיפור נאה ברווח הנקי. על רקע הסביבה הגיאו-פוליטית הנוכחית, אנו רואים גידול מתמשך בביקוש לפתרונות שלנו בשווקים רבים, ופועלים למימוש המספר הגדל והולך של הזדמנויות בעולם. בהתבסס על הזדמנויות אלה ועל הגידול בצבר, אנו מאמינים כי יש לנו פוטנציאל לשיפור נוסף ולצמיחה".

בתוך כך, הודיעו היום אלביט ומשרד הביטחון על עסקת ענק, שבמסגרתה תספק אלביט לצה"ל מערכות קשר מתקדמות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל. מדובר במערכות קשר ידניות לכלי רכב ולכלי טיס מדור שלישי, שפועלים ברמת אבטחה גבוהה. על פי ההסכם, החברה תספק לצה"ל מאות מערכות קשר מתקדמות בתוך כחמש שנים. מערכות הקשר ייוצרו במפעל של אלביט בערד.

במשרד הביטחון מסרו כי במסגרת העסקה החברה התחייבה להעסיק באותו מפעל לפחות כ-100 עובדים לתקופה של עשור. זאת, בניסיון לצמצם את מצוקת התעסוקה בערד. במקביל, מערכת הביטחון צפויה לסכם בקרוב עם אלביט על העברת פעילות האחזקה של מכשירי הקשר המשמשים את צה"ל למפעל של החברה בערד, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל לתקופה של 15 השנים הבאות.

באלביט מערכות ציינו כי בעקבות החוזה מתכננת החברה להרחיב את אתר הייצור והתחזוקה שלה בערד ולהפוך אותו למרכז מצוינות לייצור ולתחזוקת מערכות רדיו מתקדמות לצה"ל.

מאלביט נמסר כי העובדים שיגויסו לשורות החברה, עתידים לעבור הכשרה מקצועית טכנולוגית מקיפה. "העסקת מאה עובדים בערד תואמת את האסטרטגיה של החברה - להגביר את הנוכחות שלה בפריפריה. יש לנו ניסיון רב שנים בניהול של מיזמים במסגרת מיקור חוץ בישראל ובעולם, בתחום הרדיו ובתחומים צבאיים אחרים", אמר מכליס.