עם רוח גבית מעסקת מובילאיי: Autotalks גייסה 30 מיליון דולר

החברה, המפתחת פתרון תקשורת בין כלי רכב, גייסה עד כה 70 מיליון דולר

הנה דוגמה ראשונה לרוח הגבית שמכירת הענק של מובילאיי לאינטל מייצרת לתעשיית הרכב החכם שצמחה בישראל: Autotalks, שמפתחת פתרונות תקשורת בין כלי רכב, השלימה סבב גיוס רביעי במספר, בהיקף של 30 מיליון דולר, וכפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". מהקמתה גייסה החברה 70 מיליון דולר.

Autotalks, נזכיר, נחשבת למובילה עולמית בפיתוח מערכי שבבי תקשורת V2X (ראשי תיבות של (Vehicle to Everything. זוהי טכנולוגיית תקשורת המאפשרת תקשורת בין כלי רכב (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל (דרך הסמארטפון). הטכנולוגיה פועלת על בסיס אלחוטי, והיא נועדה בין היתר לסייע במניעת תאונות דרכים ולכן היא משמשת חלק בפיתוח של רכב אוטונומי - אותו חזון שהוביל את מובילאיי לזרועות אינטל לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר.

לדברי החברה, טכנולוגיית V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל ותאונות ברכב אוטונומי בפרט. "טכנולוגיית V2X תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים. כמו כן, תקשורת V2X מאפשרת תיאום בין רכבים לרכבים וכן בין רכבים לתשתיות דוגמת רמזורים באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים. הייצור ההמוני של מערכות ה-V2X מדגיש את החשיבות של טכנולוגיה זו ואת האמון של השוק ביכולתה להביא לשיפור דרמטי בבטיחות בכבישים".

סבב הגיוס הנוכחי של החברה מגיע לאחר הוראת ה-NPRM (ראשי תיבות של (Notice of Proposed Rulemaking) של משרד התחבורה של ארה"ב לפיה חובה להתקין מערכות V2V על בסיס תקשורת DSRC בכל המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב החל משנת 2023, וזאת במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים. פריסת ה-V2V בכלי רכב חדשים תתחיל בשנת 2019 בכדי לעמוד ביעד זה.

לפי הודעת החברה, מוצריה עונים על כל אתגרי המפתח של ה-V2X, ונחשבים למערכי השבבים המתקדמים ביותר כיום המספקים מענה לרגולציה החדשה. "שבבים אלו מצוידים בביצועי תקשורת גבוהים ביותר, ברמה החזקה ביותר של אבטחת סייבר ושל אינטגרציה, וברמה גבוהה של דיוק באיתור המיקום", כך לדבריה. החברה כבר נכנסה לתהליכי ייצור ונבחרה בידי מספר יצרניות רכב מובילות לאספקת פתרון ה-V2V שלהן.

חגי זיס, מנכ"ל החברה, ציין בהודעתה כי "הגיוס מהווה הבעת אמון ברורה מקבוצה חזקה של משקיעים ביכולת החברה לצמוח ולהשיג נתחי שוק נוספים בתעשייה המשגשגת של אלקטרוניקה לרכב. החזון שלנו - לצייד כלי רכב בטכנולוגיה מצילת חיים מסוג זה - מאומץ כעת בידי הרגולטורים ויצרני הרכב המובילים. מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני ואני מאמין שבקרוב הם יהוו חלק מרוב כלי הרכב החדשים ברחבי העולם".