שיאני השכר: 15.5 מיליון שקל למנכ"ל אלביט מערכות

אלביט מערכות שילמה 42 מיליון שקל ל-5 מנהלים ■ מנכ"ל קבוצת עזריאלי נהנה מתגמולים של 4.6 מיליון שקל ■ בכירי הפיננסים ספגו ירידה בעלות השכר

מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי

דוחותיה של חברת התעשייה הביטחונית אלביט מערכות, שפורסמו היום, שלחו נציג חדש לחלק העליון של טבלת שיאני השכר - מנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס, עם עלות העסקה של 15.5 מיליון שקל (4 מיליון דולר), הממקמת אותו הישר אחרי חמישיית השיאנים של טבע. מכליס נהנה משכר שנתי בעלות של כ-800 אלף דולר ובונוס בהיקף דומה, נוסף על אופציות פאנטום של קרוב ל-2 מיליון דולר.

גם שאר בכירי אלביט מערכות נהנו משנה אישית מוצלחת, עם עלות העסקה שנתית בהיקף של 6-7 מיליון שקל (1.6-1.8 מיליון דולר) לכל אחד מארבעת סגניו של מכליס - יוסף גספר, יורם שמואלי, יצחק דביר וגדעון שפר. עלות ההעסקה המצרפית של חמשת הבכירים הסתכמה בכ-42 מיליון שקל ב-2016.

מי שחצץ בין מכליס לסגניו בטבלת שיאני השכר, הוא אוליבר קאר (Oliver Carr), מנכ"ל חברת קאר, הפועלת בארה"ב עבור חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ. עלות העסקתו השנתית של קאר הסתכמה ב-8.6 מיליון שקל. התגמול המרשים של קאר הורכב בעיקר ממענק במזומן 'של 6.4 מיליון שקל, בהתאם לתוכנית התגמול שלו ומנגנון תשלום עמלת הצלחה של פרויקטים בייזום, נוסף על שכר בעלות של כ-2 מיליון שקל. ב-2015 הגיעה עלות העסקתו של קאר ליותר מ-14 מיליון שקל. נתן חץ, המחזיק באלוני חץ יחד עם משפחת ורטהיים ומכהן בחברה כמנכ"ל, הסתפק בשכר שנתי שעלותו 5.2 מיליון שקל.

עוד בחברות הנדל"ן, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, יובל ברונשטיין, נהנה מתגמולים בסך 4.6 מיליון שקל - עיקרם דמי ניהול. קבוצת עזריאלי שילמה ליו"רית החברה, דנה עזריאלי, שכר בעלות של 3.9 מיליון שקל.

חברת נכסים ובניין שלחה נציגה נשית נוספת לרשימת שיאני השכר - המנכ"לית סגי איתן, שעלות העסקתה ב-2016 הסתכמה ב-3.9 מיליון שקל - עיקר הסכום כשכר (2.7 מיליון שקל) והיתרה כמענק.

שיאן השכר בחברת המתכות סקופ, שסיכמה את 2016 עם הכפלת רווחיה ל-81 מיליון שקל, היה בעל השליטה שמואל שילה, שעלות העסקתו כיו"ר החברה הגיעה ל-4.5 מיליון שקל - מחצית הסכום כשכר ומחצית כמענק.

חברת כלל ביטוח שילמה אשתקד למנכ"ל איזי כהן, משיאני השכר של כל הזמנים בשוק ההון, שכר בעלות של 3.3 מיליון שקל, וליו"ר (85%) דני נוה, שר הבריאות לשעבר, שכר בעלות של 2.5 מיליון שקל. הנציגה הנשית בין שיאני השכר של כלל ביטוח היתה ענת לוין, מנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים, שקיבלה שכר בעלות של 2.3 מיליון שקל.

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פרשר, נהנה מתגמולים בעלות של 4.4 מיליון שקל, ועלות העסקתו של היו"ר, משה וידמן, הסתכמה ב-3.4 מיליון שקל.

מנכ"ל אל על, דוד מימון, נהנה ב-2016 משכר בעלות של 2.3 מיליון שקל. אבי כץ, בעל השליטה ברשת קופיקס, הסתפק בתגמולים של 540 אלף שקל בתפקידו כיו"ר החברה, בהיקף משרה של 35%. חברת אנגל משאבים שילמה למנכ"ל שלה, יוסי גורדון - לשעבר מנכ"ל התאחדות בוני הארץ - שכר בעלות של 1.5 מיליון שקל.

המצטרפים האחרונים 22.3.17
 המצטרפים האחרונים 22.3.17