הנדסאי רפאל מחריפים עיצומים: יבטלו משמרות ונסיעות לחו"ל

ועד ההנדסאים, המייצג כ-1,500 מעובדי רפאל, החליט להחריף את צעדי המחאה שלו כלפי ההנהלה, בטענה שהיא לא מקיימת עם נציגיו מו"מ ענייני במטרה לחתום על הסכם קיבוצי חדש

חברי ועד ההנדסאים והעובדים של רפאל / צילום פרטי
חברי ועד ההנדסאים והעובדים של רפאל / צילום פרטי

העיצומים ושיבושי העבודה בחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות נמשכים: ועד ההנדסאים, המייצג כ-1,500 מעובדי החברה, החליט להחריף את צעדי המחאה שלו כלפי ההנהלה, בטענה שהיא לא מקיימת עם נציגיו משא-ומתן ענייני במטרה לחתום על הסכם קיבוצי חדש שיסדיר את עבודתם וישפר את תנאי השכר של מגזר ההנדסאים.

בעקבות המבוי הסתום שאליו נקלע המו"מ בין הצדדים, הורה הוועד להנדסאי החברה בכל אתריה ברחבי הארץ לבטל נסיעות עבודה המתוכננות להם לחו"ל; לא לעבוד מעל 12 וחצי שעות ביום; לבטל חלק מהמשמרות ולא לסייע או להעביר ידע נחוץ לעובדים אחרים בחברה: "המשך המאבק לא יהיה קל והוא יחייב מאמץ כבד ומרוכז מצד כולנו לצד אורך רוח וסבלנות רבה", כתבו ראשי הוועד להנדסאי החברה.

הוועד מייחס להנהלת רפאל "התנהלות בלתי אחראית, שתוקעת 'טריז' בגלגלי המו"מ ובאופן שלא מותיר לנו ברירה אלא לפעול להעמקת הצעדים הארגונים שננקטו עד כה במסגרת המאבק", נמסר מוועד ההנדסאים.

עוד נטען בוועד כי ההנהלה מנהיגה מדיניות של איפה ואיפה בין הסקטורים השונים של עובדי החברה ומפגינה חוסר תום לב מובהק בכך שנציגי ההנהלה לא הגמישו בישיבות המו"מ שהתקיימו איתם עד לימים האחרונים את עמדותיהם ביחס לדרישות העובדים.

מנכ"ל רפאל מערכות לחימה הוא האלוף (במיל') יואב הר אבן והיו"ר החדש שלה הוא חבר הכנסת והשר לשעבר, ד"ר עוזי לנדאו. החברה מסרה בתגובה להחרפת עיצומי ההנדסאים כי "אין לנו כל כוונה לנהל דיאלוג עם הוועד דרך אמצעי התקשורת והוא ימשיך להתנהל בצורה עניינית ובראייה כוללת לטובת החברה ועובדיה כאחד".