נעילה חיובית בבורסות אירופה - יום לאחר הפיגוע בלונדון

דריכות לקראת ההצבעה בפרלמנט בארה"ב באשר לרפורמה שמתכנן טראמפ ב"אובמהקר" ■ הבורסות ביבשת התאוששו מהפיגוע הרצחני שגבה חייהם של 3 בני אדם סמוך לפרלמנט הבריטי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה חיובית , על רקע עליות השערים בוול סטריט.

 

היום צפויה הצבעה בפרלמנט בארה"ב באשר לרפורמה שמתכנן טראמפ ב"אובמהקר", תוכנית הבריאות שיזם הנשיא לשעבר אובמה, והעברתה או אי-העברתה תהווה ברומטר ליכולת של טראמפ באמת להשפיע על הכלכלה.

"ישנה דריכות ועצבנות לקראת ההצבעה בקונגרס", אמר קרייג מקנה, אסטרטג שווקים מ-AxiTrader. "ניצחון בפרלמנט לרפורמה של טראמפ יהיה סמן חיובי מובהק לשווקים, ויאותת למשקיעים שהוא לא סתם מדבר, אלא גם מבצע". 

הבורסה בלונדון נסחרה היום ביציבות, לאחר פיגוע הטרור שהתרחש אתמול בבירה הבריטית סמוך לבניין הפרלמנט וגבה את חייהם של ארבעה בני אדם וגרם לפציעתם של 40 בני אדם. הליש"ט צנחה לשפל של כשבוע מול הדולר לאחר הפיגוע והיום מתאוששת קלות.

מניות הקמעונאות בלטו במסחר היום לאחר שמספר חברות בסקטור פרסמו דוחות. חברת הביגוד הבריטית NEXT הודיעה בדוחות כי היא "זהירה מאוד" בכל הנוגע לשנה הקרובה ודיווחה על ירידה של כ-4% ברווח הנקי השנתי. 

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

מדד הקוספי, המדד המוביל של הבורסה בקוריאה, עלה היום כ-0.5% במסחר והוא משלים זינוק מרשים בתקופה האחרונה לשיא של כמעט שנתיים. לדברי אנליסט מקומי, המניות הקוריאניות אטרקטיביות לאור מכפיל רווח של 13 (לעומת מכפיל רווח של 18 במדד ה-S&P 500).

בטוקיו, לאחר צניחה של 2.1% ביום רביעי, המדד המוביל ניקיי עולה היום במסחר משפל של 6 שבועות. 

מחירי הנפט עולים היום במסחר: מחיר חבית נפט מסוג ברנט עולה ב-0.7% ל-51 דולר, ומחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה בכ-0.8% ל-48.4 דולר.