נעילה שלילית בוול סטריט; ההצבעה על רפורמת הבריאות נדחתה

הרפובליקנים לא הצליחו לגייס תמיכה מספקת להצעת החוק, וההצבעה נדחתה ■ נתון תביעות האבטלה השבועי: 258 אלף תביעות חדשות ■ אקסנצ'ר הכתה את תחזיות הרווח

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל היום (ה') בירידות, לאחר שבמשך מרבית היום רשם עליות ניכרות. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית, בהתאם למגמה בבורסות אסיה מוקדם יותר. ניתן לייחס את היפוך המגמה בשווקים בארה"ב לדחיית ההצבעה על רפורמת הבריאות. הרפובליקנים בקונגרס תכננו להעלות היום להצבעה את הצעת החוק שהייתה אמורה להחליף חלקים מתוכנית הבריאות של הנשיא אובמה, המכונה 'אובמהקייר'. מנהיגי המפלגה בקונגרס הגיעו למסקנה שאין בידם את הרוב הדרוש להעביר את הצעת החוק בנוסחה הנוכחי, ולכן דחו את ההצבעה.

זהו היום האחרון בו המסחר בוול סטריט ננעל בשעה 22:00 (שעון ישראל) בעקבות המעבר לשעון קיץ בניו-יורק, כיוון שהלילה גם בישראל עוברים לשעון קיץ.

 

שלשום נפלו המדדים המובילים בארה"ב ביותר מ-1% לראשונה מזה 5 חודשי מסחר. בשוק מעריכים כי הגורם לבהלה בשווקים ולדעיכת "ראלי טראמפ" הוא איבוד האמון מצד המשקיעים במדיניותו של הנשיא טראמפ, זאת לאחר שהשבוע פורסם כי אנשי הממשל התקשו לקבל את תמיכת הקונגרס ברפורמה שמתכנן טראמפ ב"אובמהקר", תוכנית הבריאות שיזם הנשיא לשעבר אובמה. לפי הערכות, המשקיעים רואים בכך איתות לכך שטראמפ עלול להתקשות בהעברת הרפורמות הכלכליות שהוא מתכנן, במרכזן הפחתת המסים והרגולציה והשקעת עתק בתשתיות.

 

הדמוקרט הבכיר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר אמש כי קיימות "ראיות יותר מנסיבתיות" שמצביעות על כך שמהלך מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב אשתקד היה שת"פ בין מטה טראמפ לבין רוסיה שתכליתו לשבש את הבחירות, כלומר כדי לגרום לתבוסתה של הילארי קלינטון. אם הטענה נכונה, היא עלולה לשים קץ לנשיאותו של דונלד טראמפ.

ועדות המודיעין של בית הנבחרים והסנט חוקרות עתה את הקשרים כביכול בין מטה טראמפ לבין גורמים ברוסיה וגם את ההאשמה שהטיח טראמפ באובמה. בשימוע הפתוח הראשון של החקירה בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, ביום ב', הכחיש ראש FBI, ג'יימס קומי, באופן חד-משמעי, את טענת טראמפ: "אין בידינו כל מידע שתומך בציוצים האלה", ובכל זאת, הנשיא לא חזר בו והוא מוסיף לדבוק בהאשמה זו.

בגזרת המאקרו, פורסם נתון תביעות האבטלה השבועי שעומד על 258 אלף תביעות חדשות, בניגוד לתחזיות שצפו 240 אלף תביעות חדשות בלבד. בהמשך היום תנאם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן.

חברת טבע  מיישמת את תכנית ההתייעלות שלה לאחר פרסום הדוחות האחרונים. יו"ר החברה, ד"ר סול בארר, אמר כי יבוצעו מהלכי התייעלות נרחבים, וטבע צפויה להתחיל אותם בקרוב. החברה העסיקה, נכון לסוף 2016, כמעט 57 אלף עובדים ברחבי העולם. לאחרונה פוטרו עשרות עובדים בישראל, וכחלק מהפחתת ההוצאות לצורך החזרת החוב ייתכנו פיטורים נוספים בארץ ובעולם.

בשלהי עונת הדוחות, אקסנצ'ר  דיווחה על רווח רבעוני של 1.33 דולר למניה, והיכתה את התחזיות. גיימסטופ ו- KB Home  ידווחו לאחר הנעילה.

PPG Industries  ריכזה עניין לאחר שלא פסלה את הפרסומים של בלומברג על רכישתה את חברת ייצור הצבעים ההולנדית Akzo Nobel.

PVH  הכתה את התחזיות ודיווחה על רווח רבעוני של 1.23 דולר למניה. גם ההכנסות היו מעט מעל לתחזיות.

מניית סנאפ  המשיכה את המומנטום המעולה שלה מהימים האחרונים. לאחרונה זכתה החברה לסיקור אוהד מאנליסטים, אחד מהם אף העמיד את מחיר היעד שלה על 30 דולר.