החגיגה נמשכת: שכר בעלות של 13.6 מ' ש' למנכ"ל אי.די.בי

גם הראל שלחה נציגים לצמרת המשתכרים: מנכ"ל הראל ביטוח, מישל סיבוני, עם תגמולים בהיקף 6 מיליון שקל; ומנכ"ל הראל תעודות סל, אורי שור, עם 5.2 מיליון שקל

שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי. פועל במספר חזיתות / צילום: רוני שיצר
שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי. פועל במספר חזיתות / צילום: רוני שיצר

שולם לפידות, מנכ"ל קבוצת אי.די.בי פתוח ואיש אמונו של בעל השליטה בקבוצה, אדוארדו אלשטיין, הצטרף היום (ה') לעשירייה הפותחת של שיאני השכר בבורסה ב-2016, עם תגמולים בהיקף של 13.6 מיליון שקל. לפידות מונה לתפקיד בינואר שנה שעברה אחרי כישלונו של אלשטיין למנות לתפקיד את גיל שרון, על רקע חבילת שכר מנופחת שביקש לעצמו האחרון ואשר כללה בין היתר מניות בשווי של 42 מיליון שקל.

כעת מסתבר שגם לפידות, המכהן כמנכ"ל אי.די.בי פתוח בהיקף משרה של 25% וכמנכ"ל החברה הבת דסק"ש בהיקף של 75%, לא קופח והוא נהנה אשתקד מתגמול הוני של יותר מ-10 מיליון שקל, בנוסף לשכר בעלות של 3.5 מיליון שקל. סך שווי ההטבה של האופציות שקיבל לפידות במועד אישורן באסיפת בעלי המניות, עמד על קרוב ל-23 מיליון שקל.

גם יצרנית תמציות הטעמים המשגשגת פרוטרום שלחה נציג לעשיריית שיאני השכר - נשיא ומנהל העסקים הראשי שלה, אורי יהודאי, שעלות העסקתו הגיעה לכ-12 מיליון שקל (3 מיליון דולר) - אחרי שנהנה ממענק של יותר מ-6 מיליון שקל (1.6 מיליון דולר) לצד שכר של כ-940 אלף דולר.

מגדל: תגמול נדיב למפכ"ל לשעבר

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל שלחה כמה נציגים לרשימת השיאנים - בראשם מישל סיבוני, שבתפקידו כמנכ"ל הראל ביטוח, הפעילות המרכזית של הראל, נהנה מתגמולים בהיקף של 6 מיליון שקל. ב-2017 שב סיבוני לכהן כמנכ"ל הקבוצה האם הציבורית. עוד בהראל, עלות העסקת אורי שור, מנכ"ל הראל תעודות סל, עמדה על 5.2 מיליון שקל, ועלות שמעון אלקבץ בתפקידו כיו"ר הראל פיננסים עמדה על 4.2 מיליון שקל. בעלי השליטה בהראל, האחים יאיר וגדעון המבורגר וגיסם יואב מנור נהנו מתגמולים בטווח של 3-4.1 מיליון שקל לכל אחד במסגרת תפקידיהם בקבוצה.

עוד בביטוח בלט שמו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו, שבתפקידו הנוכחי כיו"ר קבוצת מגדל נהנה משכר שנתי בעלות של 3 מיליון שקל. עופר אליהו, בנו של בעל השליטה שלמה אליהו, שמנהל את הפעילות העיקרית של הקבוצה, הסתפק בשכר של 2.7 מיליון שקל.

קרדן אן.וי, שסיכמה את 2016 בהפסד של 31 מיליון אירו והציגה הערת "עסק חי" בדוחותיה, שילמה לחמשת בכיריה כ-12.5 מיליון שקל (3.1 מיליון אירו) בראשם המנכ"ל אריאל חסון שנכנס לתפקיד בחודש אפריל ועלות העסקתו התקרבה ל-4 מיליון שקל (קרוב ל-1 מיליון אירו) - כמחציתו תגמול מנייתי. שוקי אורן, המנכ"ל הקודם של קרדן, הסתפק בשכר של 1.7 מיליון שקל (כ-420 אלף אירו) עבור שלושה חודשים וחצי של עבודה.

בחברת הנדל"ן איי.די.או גרופ (ADO) בלט שמו של ירון זלצמן, שכיהן עד חודש יולי 2016 כסמנכ"ל הכספים של החברה הבת איי.די.או פרופרטיז, וקיבל 4 מיליון שקל בעקבות עזיבתו, כך שעלות העסקתו השנתית הצטברה ל-5.4 מיליון שקל. עלות העסקת מנכ"ל איי.די.או, שלמה זהר, עמדה על 2.9 מיליון שקל. עוד בנדל"ן, מנכ"ל חברת אשדר, ארנון פרידמן, נהנה משכר של 3.9 מיליון שקל.

שיאני השכר ל-2016
 שיאני השכר ל-2016