הפועלים מגדיל את ההפרשות בגין החקירות בארה"ב

הפועלים יפריש 25 מיליון דולר נוספים בגין חקירת משרד המשפטים ו-43.5 מיליון דולר בגין חקירות של גופים אחרים ■ סה"כ הפרשות הבנק בהקשר לחקירות בארה"ב - 188.5 מיליון דולר

אריק פינטו / צילום: איל יצהר
אריק פינטו / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים  מסר היום (ה') הודעה המתייחסת להפרשות והוצאות מהותיות הצפויות ברבעון הרביעי של 2016. הבנק מזהיר כי ההפרשות וההוצאות הללו אמורות להביא להקטנה משמעותית ברווח שירשום הבנק ברבעון האמור. 

לפי ההודעה, הפועלים הפריש סכום נוסף של 25 מיליון דולר בגין החשיפה להוצאות שינבעו מחקירות משרד המשפטים האמריקאי שמתנהלת בעניינו של בנק הפועלים. בכך עולה סך ההפרשות של הבנק לעניין זה לכדי 145 מיליון דולר.

הודעת הבנק אף מציינת כי בשל הוראות הפיקוח על הבנקים, הבנק נדרש להפריש - בגין החשיפה לסכומים שיועברו לרשויות אחרות בארה"ב, מלבד משרד המשפטים - לפחות 30% מסכום ההפרשות הקשורות למשרד המשפטים. בהתאם לכך, הבנק יפריש סכום נוסף של 43.5 מיליון דולר. צעדים אלה מביאים את ההפרשות הכוללות בגין החקירות בארה"ב לסכום של 188.5 מיליון דולר.

בנוסף, הפועלים הודיע כי בעקבות הורדת שיעור מס החברות, צפוי הבנק לכלול ברבעון הרביעי של 2016 הוצאות מסים בסך של כ-157 מיליון שקל - זאת כתוצאה מקיטון ביתרות המסים הנדחים. כמו כן התייחס הבנק להוצאה להפסדי אשראי לרבעון הרביעי של 2016, הצפויה לעמוד על כ-470 מיליון שקל. סך כל ההוצאה להפסדי אשראי בגין שנת 2016 תעמוד, לפי הודעת הבנק, על סך של כ-270 מיליון שקל.

יש לציין כי בהודעה מזהיר הבנק כי יכול להיווצר מצב בו התשלום בפועל לרשויות האמריקאיות יכול להיות גבוה משמעותית מההפרשות שבוצעו בפועל.