הראל מעניקה הלוואה של 90 מיליון ש' לקיסריה אלקטרוניקה

בדוחותיה ל-2016 מסרה קבוצת הביטוח כי ההלוואה הועמדה באוקטובר האחרון כנגד שיעבוד מניות של זכיינית כביש 6 ותחנת הכוח דליה אנרגיות

משרדי קיסריה אלקטרוניקה רפואית / צילום: גיל ארבל
משרדי קיסריה אלקטרוניקה רפואית / צילום: גיל ארבל

הדוחות הכספיים של קבוצת הביטוח הראל, שנמצאת בשליטת משפחת המבורגר, מגלים כי לפני כמה חודשים היא העמידה הלוואה לחברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית (CME) של איש העסקים צבי ברק. בדוחותיה ל-2016 מסרה הראל, שאת השקעותיה מנהל סמי בבקוב, כי "באוקטובר 2016 חברות בנות של החברה התקשרו בעסקה להענקת הלוואה בסך של עד 90 מיליון שקל לקיסריה אלקטרוניקה רפואית", וזאת "כנגד שיעבוד מניות דרך ארץ, דליה אנרגיות ומניות בכורה בחברת דליה אנרגיות" שבידי קיסריה.

הראל ביטוח וקרן השקעות התשתיות תש"י (שבה הראל היא בעלת מניות) כבר מחזיקות במניות בחברות שמניותיהן שועבדו כנגד ההלוואה. בהראל מציינים כי ההלוואה לקיסריה אלקטרוניקה רפואית ניתנה "לאחר שבחנו כי תנאי ההלוואה עומדים בתנאי שוק".

CME היא חברה פרטית ותיקה, שהתחילה את פעילותה לפני שני עשורים. ברק הוא שהקים את החברה ב-1993, והוא מנהל אותה גם כיום. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת משאבות אינפוזיה ומזרק ומוצרים נוספים משלימים, כמו סטים מתכלים ואביזרים שונים המיועדים לשוק בתי החולים ולשוק הביתי (Homecare). החברה מייצרת את מוצריה בישראל, מוכרת בכ-60 מדינות ומעסיקה כ-250 עובדים.

ברק "מנהל ריכוזי"

לפני כמה שנים מכר ברק, שהחזיק עד אז בבעלות המלאה ב- CME, 40% ממניות החברה לתאגיד האמריקאי Carefusion תמורת 100 מיליון דולר, לפי שווי חברה של רבע מיליארד דולר - אקזיט שבעקבותיו התחיל ברק להשקיע מאות מיליוני שקלים בנדל"ן ובתשתיות - בין השאר, ברכישת מניות בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, בתחנת הכוח דליה אנרגיות, במתקן ההתפלה בפלמחים ועוד.

ברק בן ה-63 תואר בעבר בכתבה שהתפרסמה אודותיו ב"גלובס" כ"מנהל ריכוזי, איש צנוע, שלא שינה הרבה מאורחות חייו, אף שהתעשר מאוד לאורך השנים מעסקיו; איש עבודה, שמגיע למשרד מוקדם בבוקר ועוזב מאוחר בלילה, וקשור בעבותות לחברה שלו; אדם הנחשב לחסכן ביותר בהתנהלותו העסקית, שמעדיף לעשות דברים בעצמו ונרתע מאוד משימוש בקבלני משנה; הוא סומך בעיקר על עצמו ועל בני משפחתו, שלוקחים חלק בניהול החברה: אשתו ענת ובנו אורי, עורך דין במקצועו".

מ-CME ומהראל לא נמסרה תגובה לידיעה.