בראק אן.וי: בעלי השליטה משכו הבקשה לשינוי הדירקטוריון

החברה פרסמה דוחות טובים: הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2016 צמח ב-26% ■ בעלי השליטה רצו להחליף דירקטורים ונתקלו בהתנגדות של הדירקטוריון

שמעון וינטרוב (מימין) ורונן פלד / צילומים: יוסי כהן ותמר מצפי
שמעון וינטרוב (מימין) ורונן פלד / צילומים: יוסי כהן ותמר מצפי

מניית חברת הנדל"ן בראק אן.וי  טיפסה היום (א') ביותר מ-2%, לאחר שהחברה חשפה תוצאות כספיות טובות ברבעון הרביעי של 2016, ואף דיווחה על הפוגה במאבק שמנהלים בעלי השליטה לשינוי מבנה הדירקטוריון שלה. שווי החברה עמד היום על 2.5 מיליארד שקל, והוא משקף מכפיל של 1.5 על ההון העצמי.

בראק אן.וי מהווה את זרוע הפעילות בגרמניה של חברת הנדל"ן BCRE שבשליטת (47%) שמעון וינטרוב ורונן פלד. ברשות בראק אן.וי 56 נכסים מניבים ברחבי גרמניה, מתוכם 29 נכסים למסחר ועוד 24 מתחמי מגורים, בהם 10,400 דירות להשכרה. כמו כן מפתחת החברה פרויקט יזמי להקמה ומכירה של 850 יחידות דיור למעמד הבינוני-גבוה על קרקעות שבעלותה בעיר דיסלדורף, ונוסף על כך היא מחזיקה גם בקרקע המיועדת למגורים בעיר אאכן.

החברה עמדה לאחרונה באור הזרקורים בשל מהלך שיזמו וינטרוב ופלד לשינויים בדירקטוריון שלה. בתחילת מארס קיבלו הדירקטורים והמנהלים של בראק אן.וי מכתב מטעם BCRE, ובו דרישה לכנס אסיפת בעלי מניות לצורך הדחת דירקטור בלתי תלוי ובחירת 3 דירקטורים תחתיו, בשל הטענה לאובדן אמון באותו הדירקטור.

מנהלי בראק אן.וי ודירקטוריון החברה התנגדו נחרצות למהלך, טענו להתנהגות שאינה הולמת כללי מנהל תקין מצד בעלי השליטה, ואף איימו בפנייה לביהמ"ש בהולנד, בבקשה להוצאת צווי מניעה נגד צעדים חד-צדדיים כנגד החברה. בסופו של דבר, דיווחה היום בראק אן.וי כי בעלת השליטה "החליטה למשוך לעת עתה את בקשתה לכנס אסיפה מיוחדת" לצורך חילופי הגברי בדירקטוריון.

מחברת BCRE נמסר היום כי: "כמי שפועל לאורך שנים באחריות, ותוך חשיבה לטווח הארוך על טובתם של חברת בראק אן.וי וכלל בעלי מניותיה, אנו סבורים כי דרכי ההתנהלות שבהם בחרה החברה עלולות לגרום נזק רב לחברה ולבעלי מניותיה, ולאור זאת אנו סבורים כי הדבר הנכון לעת עתה הוא למשוך את בקשתנו לכנס אסיפה כללית - כדי לאפשר לצדדים לשוב בהקדם לשגרתם העסקית. אנו נמשיך ונפעל על פי זכויותינו בהתאם לצורך".

עלייה בערך הנדל"ן

כאמור, היום פרסמה בראק אן.וי תוצאות טובות לרבעון הרביעי, שהסתיים עם רווח נקי של 24.6 מיליון אירו, המשקף צמיחה של 26% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. לרווח הנקי תרמה בעיקר עלייה של 21 מיליון אירו בערך הנדל"ן להשקעה, בעוד שה-FFO (תזרים שוטף מפעילות השכרה) שלה ברבעון הרביעי גדל ב-23% ל-8 מיליון אירו.

בחברה ציינו, כי בתחום הדירות להשכרה צמח שכר הדירה מנכסים זהים (דירות שהוחזקו הן ב-2016 והן ב-2015) ברבעון הרביעי ב-5.4% לעומת הרבעון המקביל, בעוד ששכר הדירה בהשכרות חדשות צמח ב-9.5%, ואילו שיעור התפוסה עמד על 96%.

בתחום הנכסים המסחריים עלה שכר הדירה מנכסים זהים ברבעון הרביעי ב-3.4% לעומת הרבעון המקביל, ושיעור התפוסה נותר ברמה של 95%. להערכת האנליסט יניב סיילן מבית ההשקעות אי.בי.אי, תיק הנכסים האיכותי של החברה, יחד עם הפיזור הגיאוגרפי, מח"מ השכירויות ודיירי העוגן שלה, ימתנו את השפעתה של האטה כלכלית אפשרית בשוק הגרמני. "אנו מפנים את תשומת הלב כי החברה נמצאת בהליך של השבחת הנכסים הקיימים בהיקף השקעה של 50 מיליון אירו, הצפויים על פי הערכת החברה להניב תשואה של 9% על ההשקעה".

את 2016 כולה סיימה בראק אן.וי עם רווח נקי של 76 מיליון אירו, המשקף צמיחה של 21% לעומת 2015. במהלך השנה נרשמה עלייה של 72 מיליון אירו בשווי הנדל"ן להשקעה, בעוד שההכנסות נטו מהשכרת נכסים גדלו ב-5.4% ל-64 מיליון אירו, ואילו הרווח ממכירת דירות גדל ב-12% ל-15 מיליון אירו.

לדברי סיילן, גם לאחר השערוכים ב-2016, נכסי החברה עדיין משוערכים לפי תשואה של 6.6%, הגבוהה מהממוצע בגרמניה, ולכן מגמת השערוכים תימשך גם ב-2017. סיילן גם מעריך כי ה-FFO יצמח ב-2017 ל-37 מיליון אירו, לעומת 29 מיליון אירו ב-2016, וזאת הן בזכות העלייה במחירי השכירות והן בזכות נכסים חדשים שנרכשו.

בראק
 בראק