מדיגוס קיבלה חמצן פיננסי לעוד שנה: גייסה 7.5 מ' ד' בנאסד"ק

קשיי הנזילות של חברת המכשור הרפואי נובעים מהקושי להחדיר לשוק את המוצר המוביל שלה, המציע תחליף לניתוח לצורך טיפול בצרבת חמורה

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס. תולה תקוות באירופה / צילום: תמר מצפי
כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס. תולה תקוות באירופה / צילום: תמר מצפי

חברת המכשור הרפואי מדיגוס, שפיתחה שיטה זעיר-פולשנית לניתוחים עבור חולי צרבת חמורה, גייסה 7.5 מיליון דולר בנאסד"ק במהלך סוף השבוע, ונסחרה כיום בכ-12 מיליון שקל - כמחצית מהסכום שגויס.

מדיגוס  הנפיקה ב-3.5 דולרים חבילה הכוללת ADS (נייר מעקב, השווה ל-50 מניות מדיגוס) ואופציה לרכישת ADS אחד נוסף במחיר של 3.5 דולרים למשך חמש שנים. לאחר ההנפקה מחיר ADS של מדיגוס בנאסד"ק ירד ב-24% ל-3.25 דולרים. בבורסת תל אביב ירדה מניית מדיגוס ב-29% בשלושה הימים שקדמו להנפקה, למחיר של 39 אגורות, וכיום היא ירדה 34% נוספים - ירידה מצטברת של55% מאז ההודעה על כוונת ההנפקה באמצע השבוע שעבר.

הגיוס הזה מקנה למדיגוס עוד שנה לפחות של פעילות בקצב "השריפה" הנוכחי, לאחר שהחברה עברה צמצומים משמעותיים בשנה האחרונה בשל קשיי נזילות. ההנפקה הקודמת שערכה החברה, בסוף 2016, הובילה לגיוס של 700 אלף דולר בלבד.

קשיי הנזילות של מדיגוס נובעים מן הקושי להחדיר לשוק את המוצר המוביל שלה - מערכת MUSE, המהווה תחליף פחות פולשני לניתוח לטיפול בצרבת חמורה. הכנסות מדיגוס ממוצר זה בשנה האחרונה הסתכמו בכחצי מיליון דולר בלבד - ירידה של 12% לעומת 2015. את 2016 סיימה החברה עם מזומנים בשווי כ-3 מיליון דולר - ירידה של 4 מיליון דולר לעומת 2015.

האם מדיגוס תוכל להתאושש ממצב כזה באמצעות הסכום שגויס? החברה ממשיכה להפעיל מערך מכירות מצומצם בארה"ב, לאחר שגם ניסוי קליני שהראה את העדיפות של מוצריה מול השיטות הקיימות, לא הצליח לשפר את מכירותיה בארה"ב. כעת היא תולה יהבה בעיקר באירופה, שם חתמה הסכם הפצה עם חברה איטלקית, ובסין, שם היא חתומה על הסכם הפצה עם חברת סינופארם, ממובילות השוק. מדיגוס עורכת בימים אלה ניסוי קליני לשם קבלת ה-CFDA - אישור השיווק למכשור רפואי בסין.

מניית מדיגוס ירדה בכ-80% בשנה האחרונה בדולרים
 מניית מדיגוס ירדה בכ-80% בשנה האחרונה בדולרים