ירידות בסיום המסחר בבורסה; גזית גלוב עלתה לאחר הדוחות

ענקית הנדל"ן של חיים כצמן רשמה רווח נקי של 787 מיליון שקל ב-2016 ■ מגמה שלילית בוול סטריט; נעילה שלילית בבורסות אסיה ומסחר שלילי באירופה ■ אל-על ירדה בכ-2% ■  מדריך מכירה בחסר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ב') בירידות שערים, כאשר המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית. הסערה הפוליטית סביב תאגיד השידור והאפשרות ללכת לבחירות מוקדמות אמורה להיפתר השבוע, לכאן או לכאן. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, מובלות על ידי בורסת טוקיו אשר מושכת מטה על רקע היחלשות הדולר, לאחר כישלונו של טראמפ להעביר את רפורמת "אובמה קר" של הנשיא הקודם ברק אובמה. גם המסחר באירופה מתנהל במגמה שלילית.

 

לאחר כל ההכנות והפרסומים ביטל דונלד טראמפ את ההצבעה בקונגרס על הצעת חוק הבריאות של הנשיא דונלד טראמפ לרפורמת "אובמה קר" של הנשיא הקודם ברק אובמה ביום ו' האחרון.  טראמפ החליט לבטל את ההצבעה לאחר שלא היה לרפובליקאים רוב בקונגרס להעביר את ההצעה. הנשיא החדש לא הצליח לשכנע את המחוקקים הרפובליקאים ה"מורדים" לתמוך בתוכנית שלו והבין שלא ישיג רוב בבית הנבחרים ולכן החליט למשוך את הצעת החוק.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מנתח את האמור וסבור כי "כשלונו של טראמפ להעביר את התיקון לחוק הבריאות מעיד על הבעייתיות שטמונה ביחסיו עם מפלגתו שלו ומעלה את החשש מכך שהוא יתקשה להעביר את הצעדים לעידוד הכלכלה עליהם הוא הצהיר ובראשם רפורמת המס והקצאת משאבים לטובת פרויקטים של תשתיות. מאחר והבסיס לעליות בשווקים בחודשים האחרונים היה הציפיות למימוש של הצעדים הללו, עולה הסבירות לתיקון בשווקים".

היום נחלש הדולר מול המטבעות המרכזיים וירד מול השקל בכ-0.5% לרמה של כ-3.62 שקלים. זאת בצל כישלון נשיא ארה"ב טראמפ ביום שישי בהעברת רפורמת הבריאות בקונגרס בסוף השבוע. האירו נסחר ביציבות מול השקל סביב 3.92 שקלים (לידיעה המלאה).

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון קיימו אתמול שתי פגישות בארבע עיניים, במרווחים של שעות ביניהן, אחרי נתק מוחלט של 10 ימים ולאחר שהותו של נתניהו בסין. הפגישות הסתיימה ללא תוצאות על רקע הפערים הגדולים בין השניים. במערכת הפוליטית קיוו כי לאחר הפגישות יתבהרו הדברים בשאלת עתידו של תאגיד השידור הציבורי, ולא פחות חשוב: האם הכנסת הולכת שוב ל בחירות מוקדמות. לפחות לפי שעה, לאיש עדיין לא ברור לגמרי מה באמת רוצה נתניהו. 

בפגישה שקיים כחלון בסוף השבוע שעבר עם בכירי תעשיית ה היי-טק וקרנות ההון הסיכון בישראל עולה כי הוא תומך בהגדלת היקפי ההשקעה של הגופים המוסדיים. הבכירים הגישו לכחלון דוח העוסק בהגדלת השקעות ה המוסדיים בתעשיית ההיי-טק הישראלית והממצא העיקרי שעלה הוא ש-96% מהכסף שנכנס לתעשיית ההיי-טק הישראלית, קרוב ל-5 מיליארד דולר בשנה האחרונה, הוא כסף זר ורק 4% כסף מקומי (לידיעה המלאה).

במסיבת עיתונאים שערכה חברת הוט הבוקר הכריזה מנכ"ל החברה טל גרנות גולדשטיין על השקת מותג חדש שמיועד להתחרות בכניסה הצפויה של נטפליקס, פרטנר וב-yes ששוקלת להיכנס עם מיזם טלוויזיה אינטרנטי חדש. במקביל, משיקה הוט שדרוג של שידורי ה-VOD שלה ומנגישה אותו ללקוחות שלה על גבי טבלטים, מחשבים ניידים וסמארטפונים, באמצעות המותג הוט פליי (לידיעה המלאה).

איש העסקים בני שטיינמץ נחקר בשבוע שעבר במשך שלושה ימים בשוויץ, בגין אותם חשדות הנחקרים בישראל, ובמסגרת חקירה בינלאומית המתקיימת מזה מספר שנים נגדו במדינות שונות על בסיס חשדות דומים. שטיינמץ, אחד מאנשי העסקים הישראלים העשירים והמוכרים בעולם, שהונו מוערך במיליארדי שקלים, חשוד במתן שוחד בהיקף של 30 מיליון דולר לנשיא גינאה לשעבר ולאשתו בתמורה לקידום האינטרסים העסקיים שלו במדינה (לידיעה המלאה).

קסטרו  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לשנת 2016. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-272 מיליון שקל לעומת כ-249 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של כל השנה הסתכם בכ-600 מיליון שקל, בהשוואה ל-541 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וברבעון הרביעי של 2016 הרווח הגולמי הסתכם בכ-164 מיליון שקל (לידיעה המלאה).

הבורסה דיווחה אתמול כי הפעימה האחרונה ברפורמת המדדים תיכנס לתוקפה בתום יום המסחר ב-6 באפריל, והחל מאותו מועד תקרת המשקל לכל המניות בת"א-35 תהיה 7%, בת"א-125 - 5%, ובת"א בנקים-5 - 33%.

מניות הבנקים ובראשם בנק הפועלים   המשיכו לעמוד במוקד לאחר שביום ה' האחרון סיפק לאחר הנעילה אזהרת רווח, כאשר דיווח כי יגדיל את ההפרשות בגין החקירות בארה"ב, עובדה שלצד הוצאות מסים מוגדלות תקטין משמעותית את הרווח של הרבעון הרביעי של 2016.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  ריכזו עניין.

גם מניות הפארמה רושמות ירידות, ביניהן מיילן , פריגו  וטבע  שאיבדו גובה.

אל-על  המשיכה את המגמה השלילית מאז הוחרפו יחסי העבודה בחברה.

מזור רובוטיקה  ריכזה עניין לאחר הזינוק מאתמול, לאחר שחזרה בפער ארביטראז' של 17%, ללא כל הודעה רשמית מצד החברה.

חברת ההשקעות בנדל"ן מניב גזית גלוב  סיכמה היום (ב') את 2016 עם רווח נקי של 787 מיליון שקל, וזאת בהמשך לרווח נקי של 620 מיליון שקל שרשמה שנה אחת קודם לכן. (לסיפור המלא)