נעילה מעורבת בוול סטריט; סנאפ וסלקט ביוטכנולוגיה זינקו

ירידות שערים בבורסות אירופה ■ כישלונו של הנשיא טראמפ להוביל מהלך בקונגרס לביטול חוק הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה העלה את מפלס הלחץ בשווקים הפיננסים

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') במגמה מעורבת מדדי סאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו בשיעורים מתונים בעוד מדד נאסד"ק סגר בעליות, באירופה נרשמו ירידות שערים.

 

כישלונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להוביל מהלך בקונגרס לביטול חוק הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה העלה את מפלס הלחץ בשווקים הפיננסים, כאשר כעת עולות תהיות באשר יכולותיו של טראמפ להוציא אל הפועל מהלכים ורפורמות, אשר במידה רבה תרמו לבחירתו המפתיעה והובילו ל"ראלי טראמפ".

"סבלנות השוק מתקצרת. סוף השבוע העלה בבירור את הספקות באשר ליכולות הממשל לדחוף את האג'נדות הכל כך מדוברות", ציינו ב-Unicredit.

מאידך, בסוסייטה ג'נרל ניסו לשים דברים בפרופורציה, וציינו כי כישלון העברת הרפורמה בבריאות אינה מסמנת בהכרח כישלון עתידי בהעברת רפורמות נוספות, אך אין ספק כי מדובר בתבוסה של טראמפ ובעיכוב של תוכניותיו, והשוק אכן מגלם זאת.

פעילי השוק בוודאי ימשיכו לעקוב אחר ה-VIX, "מדד הפחד", אשר זינק ביום ו' האחרון בחדות וננעל מעל 14 נקודות, לראשונה ב-2017.

ללא אירועי מאקרו משמעותיים, בשוק ימתינו לדברים של בכירים בפדרל ריזרב. נשיא שלוחת הפד של שיקגו צ'רלס אוונס יישא דברים בכינוס כלכלי בספרד, בעוד עמיתו, נשיא שלוחת הפד של דאלאס רוב קפלן ינאם באוניברסיטה בטקסס.

בינתיים בשוק האג"ח התשואות של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים יורדות בשיעור חד של 6 נקודות ואגרות חוב אלה נסחרות בתשואה של 2.35%. אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים הצמודות למדד המחירים לצרכן נסחרות בתשואה של 0.38%.

סלקט ביוטכנולוגיה  הודיעה היום על השתלת תאי גזע מוצלחת בחולה סרטן דם ראשון בשיטת ה- ApoGraft™ מסגרת הניסוי הקליני שלב I/II . בעקבות ההשתלה המוצלחת, קיבלה החברה את אישור הועדה הבלתי תלויה לפיקוח על הניסוי להמשיך בו כמתוכנן ולבצע השתלת תאי גזע בשני חולי סרטן נוספים. מניית החברה זינקה בניו יורק על רקע ההודעה.

חברות הכימיקלים דאו כמיקל  ודופונט קיבלו את האישור האירופי למיזוג ביניהן, וכעת הן ממתינות לאישור האמריקאי בנוגע לעסקה.

מורגן סטנלי החל לסקר את מניית סנאפ  ומצמיד לה המלצת "תשואת יתר". גם גולדמן סאקס, ג'פריז וסיטי החלו לסקר את המניה והעניקו לה המלצות חיוביות.

הסרט "היפה והחיה" מבית וולט דיסני  נחל עוד סופ"ש מוצלח והניב 88.3 מיליון דולר בצפון אמריקה.

מזור רובוטיקה  ריכזה עניין לאחר שזינקה בחדות ביום ו' האחרון ללא כל סיבה נראית לעין או דיווח רשמי מצד החברה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]