גזית גלוב: רווח נקי של 787 מ' ש' ב-2016; 14 מ' ש' לרחל לוין

ברבעון הראשון של 2017 עתידה ענקית הנדל"ן של חיים כצמן להציג תוספת של יותר ממיליארד שקל להון העצמי, בזכות הפסקת איחוד דוחותיהן של החברות הבנות בצפון אמריקה

חברת ההשקעות בנדל"ן מניב גזית גלוב   סיכמה היום (ב') את 2016 עם רווח נקי של 787 מיליון שקל, וזאת בהמשך לרווח נקי של 620 מיליון שקל שרשמה שנה אחת קודם לכן. הרווח הגבוה הוביל את גזית גלוב להציג ב-2016 עלייה של כ-9% בהון העצמי ל-8.2 מיליארד שקל - סכום המהווה כ-37% מערך נכסיה בספרים.

ברבעון הראשון של 2017, שיסתיים בימים הקרובים, עתידה החברה להציג תוספת של יותר מ-1 מיליארד שקל להון העצמי, בזכות הפסקת איחוד דוחותיהן של החברות הבנות בצפון אמריקה. כך, ההון העצמי של גזית גלוב נכון לסוף מארס אמור לנוע בין 9 ל-10 מיליארד שקל, בשעה שהחברה עצמה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-7.25 מיליארד שקל.

גזית גלוב עוסקת, באמצעות חברות בנות שבשליטתה, בהפעלת מרכזים מסחריים בצפון אמריקה, באירופה, בישראל ובברזיל. בתחילת מארס השלימה גזית את מיזוג החברה הבת אקוויטי וואן, שריכזה את פעילותה בארה"ב, אל תוך המתחרה ריג'נסי סנטרס, ובמקביל הפחיתה ל-32.7% את שיעור ההחזקה בפירסט קפיטל רילטי (FCR), שמרכזת את פעילות הקבוצה בקנדה.

רכיב הנדל"ן הפרטי גדל ל-25%

לדברי דורי סגל, סגן יו"ר ומנכ"ל גזית גלוב, "שנת 2017 התחילה עבורנו באופן חיובי מאוד. לצד סגירת עסקת המיזוג בארה"ב, המשכנו בפעולות לחיזוק המאזן והגמישות הפיננסית - דבר שיבוא לידי ביטוי בעתיד הקרוב".

עלות שכרה של המנכ"לית הפורשת רחל לוין עמדה אשתקד על 14 מיליון שקל.

סגל הוסיף כי במהלך 2016 ביצעה החברה השקעות בישראל ובברזיל, שהגדילו את רכיב הנדל"ן הפרטי שבבעלותה מ-19% בתחילת השנה ל-25% בסופה, וזאת כחלק מהאסטרטגיה להגדלת רכיב הנכסים הפרטיים שנמצאים בבעלותה (ולא בבעלות חברות ציבוריות שבשליטתה). עם זאת, את שלושת הנכסים המניבים הפרטיים שלה בגרמניה, שרשומים במאזן לפי שווי של כ-95 מיליון אירו, כבר העמידה גזית גלוב על המדף - והם יימכרו בשל ההחלטה שלא להפוך את גרמניה לטריטוריה מרכזית עבורה.

לגזית גלוב שתי חברות בנות ציבוריות הפועלות באירופה, שימשיכו להיות מאוחדות בדוחותיה גם ברבעון הראשון של 2017: אטריום, שפועלת במזרח אירופה, וסיטיקון, שפועלת בסקנדינביה. נוסף על כך, היא מחזיקה ב-32.7% מ-FCR הקנדית וב-11.6% מריג'נסי סנטרס האמריקאית, שרכשה את אקוויטי וואן.

עם זאת, לדברי היו"ר חיים כצמן, בעל השליטה בחברה, "אנו צופים שהנושא שבו נתמקד בראש ובראשונה, הוא הגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי שלנו. זאת, עם דגש מיוחד על איתור השקעות בארה"ב בשנים הבאות. שוק זה היה ונותר השוק הנזיל ביותר בעולם, ואני מאמין שלצוות מימון ותיק כשלנו יהיו שפע הזדמנויות שנוכל ליהנות מהן בערים הגדולות והמרכזיות במדינה".

כצמן גם מאמין כי עם שיפור המצב בברזיל תוכל החברה לנצל את המומנטום החזק שצברה במדינה, ובעיקר בבירה העסקית שלה, סאו פאולו. לדבריו, בארבע השנים האחרונות הגדילה החברה את הנכסים המנוהלים שם משווי של 200 מיליון ריאל לשווי של 1.8 מיליארד ריאל, כשהשטח הגולמי להשכרה גדל מ-25 אלף מ"ר ל-135 אלף מ"ר.

ב-2016 שמרה גזית גלוב על יציבות, הן בהכנסות מהשכרת מבנים, שהסתכמו ב-4.8 מיליארד שקל, והן בהכנסות נטו מהשכרה (NOI), שהסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל. למרות זאת, נרשמה ירידה של 6.5% בתזרים מפעילות ההשכרה השוטפת (FFO) ל-586 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוחות כי במהלך השנה החולפת השקיעו החברות שבשליטת גזית גלוב 4.6 מיליארד שקל ברכישה ופיתוח של נדל"ן להשקעה, ובמקביל מימשו נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד שקל. עליית הערך (נטו) של הנדל"ן שבבעלות הקבוצה הסתכמה ב-885 מיליון שקל (כ-1.5% מתיק הנכסים שלה), כשנוסף על כך, נרשם רווח הון של כ-125 מיליון שקל ממימוש ההשקעה הפיננסית בענקית הקניונים הברזילאית BR Malls.

במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון גזית גלוב על תוכניות בלתי מחייבות לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 150 מיליון שקל ולרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל. נוסף על כך, החליט הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד של 68 מיליון שקל.

גזית
 גזית