תע"א חתמה עסקאות בעשרות מיליוני דולרים בדרום אמריקה

תספק למדינה ביבשת מל"טים להגנה על גבולות ■ בעסקה נוספת בהיקף 50-60 מיליון דולר, יוקם מרכז להגנה מפני תקיפות סייבר

מל"ט BirdEye650D. יצירת תמונה של האיומים הרלוונטיים / צילום: תעשיה אוירית
מל"ט BirdEye650D. יצירת תמונה של האיומים הרלוונטיים / צילום: תעשיה אוירית

בעיצומה של חקירת משטרה בחשד לשחיתות עמוקה שמטלטלת את התעשייה האווירית, החברה מנסה להציג אווירה של עסקים כרגיל, והיום (ב') דיווחה על שתי עסקאות, בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים כל אחת, שתיהן בדרום אמריקה.

בעסקה הראשונה, שהיקפה הוערך בעשרות מיליוני דולרים, החברה תספק למדינה בדרום אמריקה מערכות שישמשו להגנת גבולות. בתע"א סירבו לציין את שם המדינה. בין המערכות שנכללות בעסקה: מל"טים טקטיים מסוג BirdEye650D, מיני מל"ט BirdEye40 ומערכות של מיני מל"ט מסוג HoverMast 100. תע"א תספק ללקוח בדרום אמריקה גם אמצעים קרקעיים ואמצעים ניידים מתקדמים לאיסוף מודיעין; סנסורים ייחודיים; מערכות לשליטה ובקרה להיתוך מידע בזמן אמת ועוד.

המערכות של תע"א יותקנו בארבעה מעברי גבול שמתאפיינים בתוואי שטח שונים. את העסקה מובילה החברה הבת של תע"א, אלתא מערכות, שמתמחה במכ"מים. מערכות אלה, כך אמרו היום בחברה, ישמשו לאיתור מוקדם של איומים שונים במרחב הגבול המוגן.

המידע שייאסף באמצעות החיישנים שייפרסו במספר נקודות לאורך הגבול יעובד בזמן אמת באמצעות מערכות שליטה ובקרה ייעודיות שיותקנו בכל אחד מארבעת המעברים, תוך יצירת תמונה כוללת של האיומים הרלוונטיים כדי לאפשר להיערך לקראתם ולנטרלם.

המערכות להגנת הגבולות שתע"א פיתחה וייצרה יוצגו בתערוכה הביטחונית היוקרתית LAAD שתיפתח בעוד כשבוע בריו דה ז'ניירו שבברזיל: "האתגר המקצועי בהגנת ארבעת מעברי הגבול המדוברים גדול, שכן מדובר בתוואי שטח משתנה ובלי סמיכות גיאוגרפית", אמר היום ראש מטה יבשה בתע"א, האלוף (במיל') גדי שמני.

בעסקה הנוספת, שהיקפה הוערך בידי גורמים בשוק הביטחוני ב-50-60 מיליון דולר, יוקם מרכז סייבר לאומי במדינה בדרום אמריקה. את הטמעת הפרויקט תרכז חברת אלתא מערכות ומטרתו היא לאפשר ללקוח לזהות ולחקור התקפות סייבר, להכשיר אנשי סייבר ולהקים פלטפורמות ציבוריות לשיתוף מידע בתחום זה.

במסגרת מיזם זה תטמיע חברת ורינט מערכות אוטומטיות מערכת לזיהוי התקפות סייבר, מניעת איומי סייבר ברמה הלאומית ועוד. חברת צ'ק פוינט תספק במסגרת אותו מיזם פתרונות למניעת איומי סייבר, שכוללים בין השאר בקרת גישה מתקדמת, מעבדה לזיהוי תקיפות סייבר בזמן אמת ועוד.

בפרויקט האמור שותפות גם חברות הסייבר ClearSky ו-CyberX. מדובר בחברות השותפות במאגד הסייבר הישראלי Israeli Companies Consortium, שהוקם לפני כשנה בחסות משרד הכלכלה והתעשייה במטרה לענות באמצעות חברות סייבר ישראליות על דרישות שעולות בתחום זה מצד מדינות שונות ברחבי העולם.

"השילוב של פתרונות סייבר טכנולוגיים ממגוון של חברות הוא מתכון להצלחה ברמה בינלאומית וטכנולוגית", אמרה היום מנהלת מפעל הסייבר בתע"א, אסתי פשין. זה המקרה שבו השלם גדול מסך חלקיו".