איירובוטיקס קיבלה היתר להפעלת רחפנים אוטומטיים ללא קשר עין

רשות התעופה האזרחית (רת"א) התירה משימות הגנה ואבטחה של מתחמים תעשייתיים, ובמסגרתן ניתן יהיה להפעיל את הרחפנים מתוך חדרי שליטה ובקרה ייעודיים

חברת איירובוטיקס דיווחה היום (ב') כי קיבלה היתר להפעיל בישראל רחפנים אוטומטיים בלי מטיס אנושי ובלי שמתקיים עם הרחפן קשר עין. לפי הודעת החברה, ההיתר ניתן לה בימים אחרונים ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א), למשימות הגנה ואבטחה של מתחמים תעשייתיים, ובמסגרתן ניתן יהיה להפעיל את הרחפנים מתוך חדרי שליטה ובקרה ייעודיים.

המערכת שפותחה בידי איירובוטיקס עשויה לחסוך בעלויות של כוח אדם, בהוצאות על הכשרת צוותים שיפעילו את הרחפנים ועוד. זאת, בהיותה מערכת המבוססת על מחשב, שמנהל את פעילותה בהתאם לצרכים המשתנים של הגורם המפעיל.

המערכת נוסתה בשנתיים האחרונות, שבמהלכן נעשו לרחפנים מבחנים קפדניים שנועדו בעיקר לבחון את מידת בטיחותם. הניסויים נעשו בליווי של נציגי רשות התעופה האזרחית ובמהלכם צברו רחפני החברה אלפי שעות טיסה.

מנכ"ל איירובוטיקס, רן קראוס, אמר היום: "החברה השלימה תהליך ארוך שהחל ב-2013 והאישור שהתקבל מרשות התעופה האזרחית הוא ציון דרך עבורנו. אנו צופים שאבן הדרך הזו תהווה מהפכה בשוק העולמי ותסלול את הדרך ליישומים עתידיים של רחפנים אוטומטיים".

המערכת של איירובוטיקס מורכבת מרחפן גדול המסוגל לשאת חיישנים ייעודיים או מצלמה במשקל של עד קילו אחד ומסוגל לפעול במשך כחצי שעה; תחנת עגינה אוטומטית שאליה הרחפן נוחת ומטעין את עצמו ותוכנה המאפשרת לנהל את משימות הרחפן בהתאם לצורכי הגוף שמפעיל אותו.

עם לקוחות החברה, שכבר מפעילים את מערכת הרחפנים האוטומטיים, נמנים כימיקלים לישראל (כיל) וענקית השבבים האמריקאית אינטל במפעל בקרית גת.