נתניהו: ישראל תפעל יחד עם ממשל טראמפ לקידום השלום

בנאום בכנס אייפ"ק בוושינגטון, שהועבר בשידור לווייני, אומר רה"מ: "אני בטוח שהידידות עם ארה"ב תתעצם עוד יותר" ■ "ישראל לא הייתה מה שהיא בלי התמיכה האמריקאית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ב') כי ישראל תפעל יחד עם ממשל טראמפ לקידום השלום עם הפלסטינים.

בנאום בוועידה השנתית של אייפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, שהועבר בשידור לווייני מירושלים, אמר ראש הממשלה כי הוא משוכנע שהידידות בין ארה"ב לישראל תלך ותתעצם בתקופת ממשלו של דונלד טראמפ. הוא ציין כי פגישתו עם הנשיא הייתה "חמה במידה יוצאת דופן".

בנאום, שעיקרו היה הבעת תודה לארה"ב על תמיכתה המתמשכת בישראל, אמר נתניהו כי "ישראל לא הייתה המדינה שהיא היום בלי התמיכה של ארה"ב". הוא ציין במיוחד את המשך הסיוע הצבאי השנתי לישראל למרות הידוק החגורה התקציבי בארה"ב (מזכר ההבנה להסדרתה של חבילת הסיוע הבאה, שתיפרש לאורך 10 שנים, נחתם בשלהי ממשלו של הנשיא הקודם, ברק אובמה).

"אנו יודעים, כפי שאתם יודעים, שהסיוע הזה הוא השקעה בעתיד המשותף שלנו", אמר נתניהו. "לישראל אין ידידה גדולה יותר מארה"ב, ולארה"ב אין ידידה גדולה יותר מישראל".

"ישראל וארה"ב יפעלו יחדיו כדי לוודא את ניצחון כוחות האור על החושך, את ניצחון התקווה על היאוש", אמר ראש הממשלה. "פירושו של דבר הוא למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני". 

הוא חזר והדגיש כי ישראל לעולם לא תניח לאיראן להשיג נשק כזה: "זו הייתה תמיד המדיניות שלנו וזו תהיה תמיד המדיניות שלנו".

נתניהו קרא לחיסול מוחלט של דעאש וציין כי יותר ויותר מדינות במזרח התיכון מבינות שישראל ניצבת לצידן ויכולה לסייע להן ביכולותיה המודיעיניות שאין להן מתחרה באזור, וביכולותיה הטכנולוגיות שיכולות לספק מזון למיליונים. בהזכירו את עסקת אינטל-מובילאיי, אמר נתניהו כי ישראל נהפכת למעצמה טכנולוגית גלובלית.

כמנהגו בנאומים כאלה, נתניהו הכריז  כי ידה של ישראל מושטת לשלוםף, וקרא לרשות הפלסטינית לשים קץ להחדרת השנאה לישראל בבתי-הספר בגדה, להפסיק לשלם לטרוריסטים, לחדול מזריעת ספק בלגיטימיות של ישראל ולהכיר בישראל כמדינה יהודית.