תע"א תספק למדינה באסיה מערכות איכון ותצפית ב-200 מ' ד'

המערכות מיועדות להפקת מודיעין ויותקנו על גבי מטוסים ■ בפיתוח מערכת הפוד המתקדמת, שתסופק ע"י אלתא, מעורבת גם חברת אל-אופ של אלביט מערכות, המתחרה של התעשייה האווירית

יוסי וייס / צילום: אלון רון
יוסי וייס / צילום: אלון רון

התעשייה האווירית דיווחה היום (ג') על עסקה של 200 מיליון דולר, ובמסגרתה תספק אלתא מערכות, החברה הבת שלה, מערכות מודיעין ללקוח מרכזי שלה באסיה.

התע"א סירבה לנקוב בשם המדינה שחתמה איתה על העסקה, בנימוק שכך מבקש הלקוח - המקיים קשרים עסקיים נרחבים הן עם תע"א והן עם חברות ביטחוניות ישראליות אחרות.

במסגרת העסקה, אלתא מערכות תספק לחיל האוויר של אותה מדינה פודים מתקדמים לאיכון ולתצפית. מדובר במערכות שמותקנות על גוף מטוסי הקרב באופן שמתאים להם יכולות ייחודיות בהתאם לצרכים המבצעיים.

העסקה נחתמה אתמול לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן. התעשייה האווירית מסרה כי עסקה זו מהווה הזמנת המשך של פודים שכבר הוזמנו בעבר בידי אותו לקוח ועדיין משמשים אותו.

המערכות שאלתא תספק למדינה באסיה במסגרת עסקה זו, נחשבות מתקדמות יותר. בתע"א טוענים כי מדובר במערכת איכון ותצפית שנחשבת המובילה בעולם.

בפיתוח המערכת האמורה מעורבת גם חברת אל-אופ, השייכת למתחרה של תע"ע, אלביט מערכות, והיא משמשת בעסקה זו קבלן משנה.

"יש לנו ניסיון רב שנים בתכנון ובייצור של מערכות לחימה מוטסות שמהוות מרכיב מרכזי במערכים המבצעיים של מספר חילות אוויר בעולם", אמר מנכ"ל תע"א, יוסי וייס.

"היכולת שלנו לספק מודיעין מוטס בזמן אמת מאפשרת ללקוחות תע"א להתמודד עם האתגרים המבצעיים בצורה הטובה ביותר. זו עסקה מרכזית שאנחנו גאים בה".

אתמול (ב') הודיעה התעשייה האווירית על שתי עסקאות ביטחוניות אחרות שעליהן חתמה בדרום אמריקה: בראשונה שבהן החברה תספק מערכות להגנת גבולות למדינה בדרום אמריקה בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים. בעסקה השנייה, החברה תקים עבור מדינה אחרת בדרום אמריקה מרכז סייבר לאומי, וזאת בשיתוף עם חברות ישראליות נוספות שעוסקות בתחום הסייבר. ההיקף הכספי של עסקה זו מוערך ב-50-60 מיליון דולר.

העסקאות החדשות אשר התעשייה האווירית דיווחה עליהן בימים האחרונים ייכללו בדוחות הכספיים שלה לשנת 2017.

מחר (ד') צפוי הדירקטוריון של החברה להתכנס כדי לאשר את הדוחות הכספיים לשנת 2016.