עליות שערים בסיום המסחר באירופה; היום התחיל הברקזיט

נטייה לעליות באסיה, מגמה מעורבת בוול סטריט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה נסגרו היום (ד') בעליות שערים במדדים המובילים, כשברקע תחילתו הרשמית של הברקזיט. מוקדם יותר רוב בורסות אסיה רשמו עליות, והחוזים העתידיים בוול סטריט עולים גם כן. 

 

מדד Stoxx 600 עלה באירופה בכ-0.3% כשכל הסקטורים בו עלו. מניות הרכב הובילו את המגמה החיובית, וגם מניות חברות התשתיות והבנקים. מנגד, מניות התיירות, הטכנולוגיה והמזון משכו בכיוון השני על רקע אי הוודאות באשר ליחסי הסחר לאחר יציאת בריטניה מהאיחוד.

היום החל באופן רשמי תהליך הברקזיט - יציאת בריטניה מגוש האירו. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי חתמה על מכתב ההיפרדות והיא תגיש אותו היום לנשיא הנציבות האירופית דונלד טאסק. תשעה חודשים אחרי ההחלטה ההיסטורית, שהתקבלה במשאל העם, תחל בריטניה באופן רשמי בתהליך ההיפרדות ותשים קץ לחברותה בגוש מאז שנת 1973. כ-48 שעות אחרי הגשת המכתב ייפתח המשא-ומתן שצפוי להימשך שנתיים, עד מארס 2019, אז תיכנס לתוקף פרישתה של בריטניה. במהלך המשא-ומתן ידונו הצדדים על התנאים לעזיבה.

 בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת. בורסות יפן והונג קונג עלו, וסין ירדה במסחר. 

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות בשיעור מירבי של 0.7%. המשקיעים בארה"ב עברו מהניתוחים הפוליטיים באשר ליכולתו של נשיא ארה"ב טראמפ להעביר רפורמות כלכליות, והתמקדו בנתונים כלכליים טובים: ביטחון המשקיעים נמצא בשיא מאז שנת 2000 ומבטא את האופטימיות של הסוחרים באשר לכלכלה האמריקאית ובכלל.

"מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב היה מרשים למדי - הוא הביא לעליות במסחר אתמול ומושך גם הבוקר את שוקי המזרח לעליות", לדברי ג'ינגאי פן, אסטרטג שווקים ב-IG Group.

גם היום הסוחרים מפורסמים נתונים כלכליים חשובים: מכירות הבתים בארה"ב ומדד המחירים לצרכן בסין.