הפורטפוליו של הקרן Follow (the) Seed נחשף

היום נודע על ההשקעה הישראלית הראשונה של הקרן - haystack שפיתחה כרטיס ביקור דיגיטלי וגייסה 1.7 מיליון דולר

באחרונה חשפנו כאן קרן הון סיכון גלובלית חדשה, Follow (the) Seed, לה יש פעילות ישראלית. הקרן יוצאת כעת לגייס 50 מיליון דולר. הקרן כבר הבטיחה התחייבות ל-60% מיעד הגיוס שלה, כלומר 30 מיליון דולר והיא תשקיע בין חצי מיליון דולר ל-2 מיליון דולר בחברה. כאמור, הקרן מגדירה עצמה כגלובלית והיא תשקיע בעיקר בחברות טק ישראליות, סיניות, אמריקאיות ואוסטרליות. מטרת הקרן היא לפתור את בעיית A Round Crunch שפירושו יובש של אפשרויות מימון עבור חברות טק צעירות בין סבב Seed (סיד, סבב הגיוס הראשון) לסבב A (הראשון שאחרי סיד).

"הקרן Follow (the) Seed מגשרת על הפער המשמעותי שבין גיוס של חצי מיליון עד 2 מיליון דולר - שלב שבו להרבה חברות קשה לגייס כי הן כבר גדולות מדי עבור אנג'לים אך קטנות מדי עבור קרנות הון סיכון שרוצות להשקיע בסבב A", צוין בהודעת הקרן.

היום (ד') הודיעה Follow (the) Seed על ההשקעה הישראלית הראשונה שלה, ולכן בחרנו לנצל הזדמנות זו כדי לפרט על יתר השקעותיה, שהן קיבוץ גלויות ישראלי-סיני-אוסטרלי-אמריקאי. מדובר בחברת haystack, שהשלימה גיוס סיד של 1.7 מיליון דולר, שליש מתוכו מהקרן והיתר ממשקיעים אוסטרליים. החברה, שמעסיקה 7 איש, הוקמה על ידי 4: האחים רן, מתן וניר היימן והאוסטרלי בריאן גילספי.

החברה בנתה פלטפורמה להטעמת כרטיסי ביקור דיגיטליים עבור חברות גדולות, וכך מבטלת את הצורך בכרטיסי ביקור מנייר בחברות כאלו - דבר שיוצר עלויות לא מבוטלות. "כך נותנת החברה ללקוחותיה הרבה יותר יכולות מהקיימות בכרטיסי נייר כי כרטיס דיגיטלי הוא חכם ומתעדכן לבד", מסביר רן היימן, מנכ"ל והאח הבכור מבין שלושת האחים המייסדים. "את הכרטיס אפשר להעביר לכל אחד בסמארטפון, הפלטפורמה זמינה במכשירי אפל וגוגל, וכל מה שצריך זה לשמור אותו ברשימת אנשי הקשר, ואפשר לעשות את זה בכל מכשיר שמחובר לאינטרנט ולא רק סמארטפון. ורק השולח צריך את האפליקציה, ולא זה שמקבל את הכרטיס".

לדברי היימן, "כרטיסי הביקור מנייר איבדו מהעניין בהם כי הם לא יכולים להכיל את כל המידע על הבן אדם, והמידע בהם לא מתעדכן. אך הצורך בלחבר בין אנשים - כי הכרטיסים האלו מתעדכנים לבד - הוא צורך שרק גדל. כלומר, אם עברת מקום עבודה ושינית את מספר הטלפון שלך, כל מה שאת צריכה לעשות זה לעדכן את הכרטיס הדיגיטלי שלך, וכל מי שהטמיע אותו אצלו, המספר החדש שלך יעודכן אוטומטית אצלו. ואפילו אם את לא עדכנת, ומישהו אחר שיש לו כרטיס שלך עדכן, הכרטיס יעודכן. ככה קל יותר למצוא מישהו".

לדברי היימן, אנשים פרטיים יכולים להוריד את האפליקציה חינם אך משתמשים ארגוניים צריכים לשלם עבור מנוי חודשי או שנתי, כי כך הארגון מגן על המותג שלו ועל המידע שעובדיו חושפים דרך כרטיס הביקור. כמו כן, החברה מאפשרת ללקוחותיה ליצור סנכרון מול מערכת ה-CRM שלהם. המוצר הושק באוקטובר האחרון ולחברה יש כבר כמה מאות לקוחות ארגוניים משלמים ביניהן ורייזון ול'וריאל, ומדי חודש מתווספים 50. לחברה יש מעל 2 מיליון משתמשים באפליקציה.

יתר החברות הן: Workspot, אמריקאית, שגייסה עד כה 5 מיליון דולר, מכיוון שהיא נחשבת לדבר הגדול הבא במה שנקרא VDI (ראשי תיבות של Virtual Desktop Infrastructure), והיא מתחרה מול חברות גדולות ממנה דוגמת Citrix ו-Vmware. החברה מאפשרת ללקוחותיה להתקין מסופים "טיפשים" שמקבלים את שירותי המחשוב שלהם מהענן. כך ארגונים גדולים יכולים להתקין ביום אחד 1,000 עמדות עבודה ללא הוצאות הוניות, לשלם תשלום חודשי קבוע, ולעשות חיים קלים למחלקת ה-IT שלהם בכל הקשור לאבטחת מידע ועדכוני תוכנה.

החברה השנייה היא Jayride, אוסטרלית, שגייסה עד כה 5 מיליון דולר, 1.5 מיליון באחרונה, חלק מהקרן לעיל. החברה בנתה מערכת מידע שמכילה את מערכות התמחור השונות של למעלה מ-1,100 חברות הסעות מנמלי תעופה ואליהם עבור תיירים שטסים לחו"ל. היא פותרת את בעיית "הצלע השלישית", ומאפשרת להזמין הסעה בלימוזינה ועד שאטל כדי להגיע מהשדה למלון, מייצרת ודאות לגבי סוג הרכב שיסיע את הנוסע, כמו גם וודאות לגבי מחיר זול משמעותית בגלל הזמנה מראש.

השלישית היא Classcover, אוסטרלית, שהקימה שוק (MarketPlace) שמאפשר למנהלי בתי ספר לאתר ולגייס מורים מחליפים במהירות ובעלויות זולות משמעותית מסוכנויות כוח אדם. החברה כבר כבשה 15% מהשוק האוסטרלי וכעת מבצעת חדירה לשוק הבריטי. החברה גייסה עד כה 600 אלף דולר - אך ורק מהקרן לעיל - לפי שווי של 6 מיליון דולר "אחרי הכסף".

הרביעית והאחרונה היא Farmbot, אמריקאית, שמייצרת מערכות התראה על מגוון תקלות ואירועים במערכות השקיה לחקלאים בעלי שטחים גדולים, וזאת באמצעות פתרון זול יחסית שכולל סנסורים ותחנות ממסר. הפתרון שלה נולד מצורך של חקלאים באוסטרליה לעקוב אחרי מה שקורה במערכות השקיה דרך הסלולרי. החברה לא חושפת כמה גייסה עד כה.