רשות שוק ההון: לשנות עמלות הסוכנים גם בפוליסות החיסכון

בתחילת אפריל תיכנס לתוקף החקיקה שמחייבת את הגופים המוסדיים לנתק את עמלות הסוכנים בחיסכון הפנסיוני מדמי הניהול שמשלמים הלקוחות עבור החיסכון

בעוד מספר ימים, בתחילת אפריל, אמור ענף הביטוח להתיישר על נורמות חדשות, ושונות משמעותית, בכל הנוגע לאופן תגמול סוכני הביטוח. ל"גלובס" נודע שעדיין אין בהירות לגבי אופי ההתקשרות החדש שעל הגופים המוסדיים וסוכני הביטוח לנסח לעצמם בכל הנוגע לעולם החיסכון הפנסיוני, ושחברות הביטוח ובתי ההשקעות צריכים להשית את משטר העמלות לסוכנים החדש גם לפוליסות החיסכון והגמל להשקעה.

בתחילת אפריל תיכנס לתוקף החקיקה שמחייבת את הגופים המוסדיים לנתק את עמלות הסוכנים בחיסכון הפנסיוני מדמי הניהול שמשלמים הלקוחות עבור החיסכון. מדובר בדרמה של ממש, שמשנה סדרי עולם בשוק. לפיכך, ענף החיסכון הפנסיוני מנסה בימים אלה להתכנס בזמן למודל עמלות חדש, שתואם את הנחיות המפקחת על הביטוח ביחס לביטול הזיקה בין דמי הניהול שמשלם הלקוח לעמלות שסוכן הביטוח מקבל, וגם רשות שוק ההון מנסה לקדם פתרון לפלונטר שנולד ביוזמתה, ושהועצם על-ידי ועדת הכספים בכנסת.

ל"גלובס" נודע כי הפלונטר עלול להיות עמוק אף יותר, מאחר שחברות הביטוח חלוקות בינן לבין עצמן ביחס לפוליסות החיסכון (פוליסות ההשקעה), שהנן פוליסות פרט ולא חיסכון פנסיוני, בכל הנוגע לשינוי כאמור באופי העמלות לסוכנים. עתה נראה כי המחלוקת תתגבר, כי בעוד שגורמים בענף גורסים שמוצרי הפרט של חברות הביטוח שונים מהותית מהחיסכון הפנסיוני, ואינם כפופים לחקיקה האמורה, הרי שבתשובה לשאלה האם דרישת הרשות למודל תגמול סוכן חדש בעולם הפנסיוני תקפה גם לפוליסות החיסכון ויתר מוצרי הפרט, ענו ברשות שוק ההון כי "התשובה חיובית".