מדיקל של מורי ארקין: אם הפעילות לא תימכר, נשקול את סגירתה

מניית החברה נחתכה היום במהלך המסחר בקרוב ל-40%, ושווי החברה עומד על 6 מיליון שקל

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת המכשור הרפואי מדיקל קומפריישן  (MCS) הודיעה היום כי היא בוחנת כעת שתי חלופות - מכירה של נכסי החברה או הפסקת פעילותה. המכירה, אם תתקיים, צפויה להניב מיליוני דולרים בודדים. מניית החברה נחתכה היום בכמעט 40%, ושווי החברה ירד ל-6 מיליון שקל בלבד.

חברת מדיקל קומפריישן נמצאת בשליטת קרן אקסלמד של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר (34.4%), ילין (15.8%), פונטיפקס (9%), מגדל (7%) וניסן תעשיות (5.27%).

מדיקל קומפריישן, שהונפקה בתל-אביב ב-2006, פיתחה מכשיר למניעת קרישי דם בניתוחים אורתופדיים. כיום נהוג לתת תרופות מדללות דם לחולים העוברים את הניתוחים הללו, אולם התרופות עלולות לגרום דימום פנימי, לעומת המכשיר, שהוא נטול תופעות לוואי. קיימים בשוק מכשירים נוספים דומים לזה של מדיקל קומפריישן, אך החברה קיוותה לבדל את עצמה, בכך שערכה ניסוי קליני שהראה כי המוצר שלה טוב כמו תרופה.

הניסוי הצליח, אך החברה בכל זאת לא הצליחה להשיג שיפוי ביטוחי למוצר, ולכן התקשתה לשווק אותו. לאחר תקופה של דשדוש בחברה, התפתח סביבה ב-2015 מאבק שליטה בין קרן אקסלמד לבין בעלת המניות הוותיקה בחברה, ניסן תעשיות, אשר הסתיים בהשתלטות של קרן אקסלמד ובהקטנת חלקה של ניסן בחברה, בדיעבד רגע לפני הקריסה האחרונה בחברה.

עוד קודם לכן, ב-2010, עמדה החברה בפני מכירה לחברת מכשור רפואי אמריקאית בסכום של 70 מיליון דולר, אולם המכירה לא יצאה לפועל.

על פי דוחות החברה ל-2016 שהתפרסמו היום, עמדו הכנסות החברה ב-2016 על 7.5 מיליון דולר, הכנסות שרבות מחברות המכשור הרפואי בבורסה בתל-אביב יכולות רק לחלום עליהן, אולם מדובר במגמת ירידה מתמשכת לעומת 2015 (8.5 מיליון דולר) ו-2014 (9.8 מיליון דולר). הפסדי החברה עמדו על 4 מיליון דולר. לחברה 1.9 מיליון דולר בקופת המזומנים, אשר על פי הודעת החברה יכולים להספיק לה עד יוני 2017 לכל היותר.