עוד חברת סייבר סקיוריטי יוצאת לדרך: Votiro גייסה 7.5 מ' ד'

החברה מתכננת הנפקה בבורסת סידני שבאוסטרליה בשנה הקרובה ■ המנכ"ל: "התקפות הכופר הפכו לכלי הפופולרי ביותר של האקרים, והמוצר שלנו מספק את המענה המוחלט לבעיה זו"

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עוד גיוס של חברת סייבר סקיוריטי נסגר: Votiro גייסה 7.5 מיליון דולר מקרן Redfield Asset Management, המשקיעה היחידה בחברה. מהקמתה גייסה החברה 11.5 מיליון דולר.

Votiro נוסדה בשנת 2010 על ידי איתי גליק, מנכ"ל החברה, ואביב גראפי, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות, שניהם בוגרי 8200. מייסדי החברה זיהו פער משמעותי ביכולת ההגנה של מערכות האבטחה הקיימות בהתמודדות מול איומי Zero-Days ופיתחו מערכת המגינה על ארגונים מתקיפות כופר ומתקיפות מתקדמות שגונבות מידע רגיש מהרשת של הארגון.

התקפות Zero-Days, נזכיר, הן שימוש בפרצת אבטחה שלא הייתה ידועה עד כה על ידי תוקפים שונים. המילה "אפס" מתייחסת לכך שמאז פרסומה עברו אפס ימים (כלומר, מדובר באותו יום). לרוב, נהוג בקרב מומחי אבטחה להתריע על פרצה לפני מועד פרסומה בקרב הציבור הרחב, ולאפשר לחברה המתגוננת זמן לחקור ולתקן אותה, ואז להפיץ ללקוחותיה טלאי תיקון לפני שתפורסם. כיוון שבמתקפת Zero Day מפורסמת פרצה לא מוכרת לשימוש מיידי, אין לה עדיין תיקון ומוצרי אבטחה שונים לא מכירים ולא מזהים אותה. עד לפני כמה שנים, התקפות כאלו היו נדירות - אך כעת הן הופכות לאיום משמעותי.

"ל-Votiro יש עד כה 100% הצלחה בהגנה מפני מתקפות לא מוכרות ו-Zero-Days", טוענת החברה בהודעתה. תקיפות אלו הופכות לנפוצות יותר ויותר במיוחד בבנקים, חברות וסוכנויות ביטוח, ממשל ובריאות וזאת על ידי התמקדות במותקף ספציפי ושימוש בכלי הנדסה חברתיים (Social Engineering) שמבטיחים את פתיחת הקובץ המכיל את התוכנה הזדונית שמתחילה את המתקפה.

בכוונת החברה לעשות שימוש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות בסינגפור ובאוסטרליה וזאת כדי לייצר נגישות של הפתרונות ומענה ללקוחות הנמצאים במדינות אלו, וכן לכניסה לשוק האמריקאי. כמו כן, החברה מתכננת להנפיק את מניותיה למסחר בבורסת אוסטרליה בתוך שנה. שוק ההון האוסטרלי, מן הראוי לציין, הפך בשנה האחרונה לכתובת לחברות טק ישראליות צעירות, בין היתר דרך מיזוג פעילותן לשלד בורסאי, כלומר הנפקה בדלת האחורית.

הטכנולוגיה של Votiro היא נטרול ובנייה מחדש של קבצים (Content Disarm and Reconstruction), שכבר הוכרה על ידי גרטנר כדבר הבא בעולם אבטחת המידע. המוצר של החברה מנטרל את האיומים בקבצים המצורפים למייל של המשתמש, על ידי בנייה מחדש שלהם בזמן אפס. פירוק הקבצים והרכבתם מחדש לא מאפשר לקוד זדוני להיות פעיל ושמיש במחשב הנתקף.

לחברה יש יותר מ-500 לקוחות ו-1.5 מיליון משתמשים בישראל ובעולם. בשנת 2017 צפויה Votiro להציג הכנסות של מיליוני דולרים. בין מתחריה ניתן למנות את סיסקו, צ'ק פוינט, Mimecastוסימנטק.

איתי גליק, המנכ"ל, ציין כי "התקפות הכופר הפכו לכלי הפופולרי ביותר של האקרים והעובדה שהמוצר שלנו מספק את המענה המוחלט לבעיה זו, מייצרת לנו ביקושים גדולים למוצרים והזדמנויות רבות". מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת השנה, 13 חברות סייבר סקיוריטי ישראליות גייסו 200 מיליון דולר, חמישית מהסך שכאמור עומד על מיליארד דולר.

Votiro

שנת הקמה:2010

מה החברה עושה: סייבר סקיוריטי

מייסדים: איתי גליק (מנכ"ל), אביב גראפי (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 11.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 25 (תגדל ל-45 בשנה הקרובה)

בעלי מניות עיקריים: קרן Redfield Asset Management

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה