נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל סגרה רבעון היסטורי

שוויה של ענקית הטכנולוגיה צמח בכ-150 מיליארד דולר ■ הנשיא האמריקאי יחמם את הגזרה לפני הפסגה עם נשיא סין? ■ חקירת העלמת מס בהולנד מסבכת את קרדיט סוויס

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה שלילית. באירופה נרשמה מגמה מעורבת, לאחר שבאסיה ננעלו הבורסות במגמה דומה.

 

היום היה יום המסחר האחרון לרבעון הראשון של 2016 שהוא למעשה הרבעון הראשון של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב. בסך הכל הרבעון הראשון היה חיובי עבור שוקי המניות אך נראה כי האקורד הצורם של סוף הרבעון יימשך לתוך הרבעון השני שיתאפיין בעיקר בחוסר וודאות.

בשבוע הבא צפוי טראמפ להיפגש עם נשיא סין לפסגה. לאורך קמפיין הבחירות שלו השתמש טראמפ ברטוריקה תוקפנית כלפי המעצמה האסיאתית ואסטרטגיית הסחר שלה.

לפי דיווחים בארה"ב, היום צפוי טראמפ לחתום על שני צווים נשיאותיים בתחום הסחר, הנוגעים בעיקר ליחסי ארה"ב-סין. הראשון מביניהם צפוי לקרוא לבחינה מדוקדקת ומזורזת של גירעונות הסחר של ארה"ב (הגירעון של ארה"ב מול סין הוא הגבוה ביותר) והסיבות להם. השני צפוי להורות על הגברת האכיפה בקנסות שארה"ב מטילה על חברות זרות בשל תחרות לא הוגנת - קרי, קבלת סיוע ממשלותיהן על מנת למכור מוצרים זולים בארה"ב ובכך להשתלט על השוק. האשמות רבות ברוח זו הופנו בעבר אל חברות סיניות רבות.

חזית המאקרו בארה"ב: פורסם מדד הליבה של הוצאות הצרכנים, שעלו בשיעור של 0.1% לעומת הצפי לעלייה של 0.2%. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.4%, בהתאם לתחזיות. מכיוון שכלכלת ארה"ב מוטת צריכה הרי שנתונים אלה מהווים מרכיב מרכזי ביכולת הצרכנים לצרוך ולהניע את הכלכלה. 

עוד פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו שעומד על 57.7 נקודות, מעל הצפי של 57.2 נקודות. נזכיר כי כל נתון מעל 50 נקודות מעיד על צמיחה כלכלית.

מניית אפל מסכמת רבעון מדהים, שבמהלכה רשמה עלייה של כ-24% בערכה. הראלי מקבל משמעות גדולה אף יותר בהתחשב בשווי השוק העצום של אפל - העלייה במחיר המנייה תורגמה לזינוק של כ-150 מיליארד דולר ברבעון.

רשויות אכיפת החוק בלונדון, פריז ואמסטרדם יצרו קשר עם אנשי קרדיט סוויס , כחלק מחקירה הולנדית של פרשת העלמת מס. ההולנדים חוקרים כמה עשרות אנשים החשודים בהונאת מס והלבנת הון. בנק ההשקעות הודיע כי הוא משתף פעולה עם החקירה.

מדד VIX , המודד את התנודתיות בשווקים ומכונה לעתים "מדד הפחד", רושם עלייה ניכרת. ייתכן כי מגמה זו נובעת מאירועי התקופה האחרונה בארה"ב, שם נכשלה העברת רפורמת הבריאות הרפובליקנית. כשלון זה העלה את הספק בקרב המשקיעים באשר לסיכויי הצלחתן של רפורמות עתידיות שמתכנן ממשל טראמפ, בהן רפורמת המסים.

מיילן  ממשיכה לרכז עניין לאחר שמוקדם יותר השבוע ביקש ה-FDA מהחברה הבהרות נוספות על גרסה גנרית של החברה לטיפול בחולי אסטמה.

ברינסטורם (BCLI) מרכזת עניין לאחר שהחברה שמאז חודש נובמבר הכפילה את מחיר המניה שלה נערכת לניסוי שלב III בפיתוח תרופה לחולי ניוון שרירים (ALS).

ענקית האנרגיה קונוקו-פיליפס  הודיעה אתמול כי תמכור את החזקותיה בשותפות לפיתוח שדה נפט לחברת Cenovus Energy תמורת 17.7 מיליארד דולר - 14.1 מיליארד דולר במזומן ועוד 208 מיליון מניות של Cenovus.