נתניהו איים בבחירות, כחלון הגיב: "אתה לא תחזור לכיסא"

נחשף תוכן פגישה בין רה"מ לשר האוצר ■ "הלכתי לבחירות בגלל ישראל היום, אלך גם הפעם", איים נתניהו על כחלון, שהשיב: "לא חושש לאבד מנדטים"

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור

משבר התאגיד אמנם נפתר, אבל בדרך לשם עבר לא מעט דם רע בין נתניהו לשר האוצר כחלון. כשברקע עומד גורלם של מאות עובדים מרשות השידור והתאגיד שבהקמה, ראש הממשלה ושר האוצר עסקו באיום ישיר ללכת לבחירות. "הלכתי לבחירות על חוק ישראל היום, ואני לא חושש לבחירות על התאגיד", אמר נתניהו לכחלון.

נתניהו שב והזכיר את נכונותו להביא לסיום כהונת הממשלה. "אתה מכיר את המספרים", אמר רה"מ לשר האוצר. כחלון מצדו השיב כי הוא אינו נרתע מהאיום. "זה לא מפחיד אותי, אני יכול להינזק בשניים - שלושה מנדטים אבל אתה לא תחזור לכיסא הזה".

בפגישה הגורלית שהתקיימה בין השניים סוכם כי תוך חודש תתקיים חקיקה לדחיית פתיחת התאגיד ל-15 במאי, זאת בהתאם לבקשת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. רשות השידור הישנה תמשיך לשדר עד הקמת תאגיד החדשות החדש. התאריך שנקבע לביצוע המהלך -15.11.2017.

כמו כן סוכם כי כונס הנכסים ימנה יו"ר חברת חדשות זמני, וכי בתוך 15 יום עובדי רשת ב' והטלוויזיה יחליפו מעביד לחברת החדשות. העובדים יצטרכו לקבל על עצמם קיצוץ במשכורות או עזיבה. לחברת החדשות החדשה יוקצו 160 מיליון שקלים והיא תקלוט את עובדי רשות שיקבלו את הקיצוץ בשכרם או את עובדי תאגיד על פי הצורך.

בנוסף הוחלט כי ההנהלה המקצועית הנוכחית של החטיבה תישאר, כשבין אנשיה צ'יקו מנשה, שמעון אלקבץ ויורם כהן. חברת החדשות תשתמש בנכסים של התאגיד "כאן", בהם אולפנים , משרדים והסכם שירותים. בחצי שנה הקרובה ימונה חברי מועצה על יד שופט ומכרז למנהלים קבועים לחברת החדשות. השניים אף קבעו כי השרים יוכלו להאריך הסדר זה בחצי שנה נוספת.