שחקן מעו"ף: מתכוננים להמשך מגמה שלילית בואכה 1,370-80

איננו ממהרים לקבוע כי נפרדנו סופית מרמת 1,400, אך אין להתעלם משינוי הסנטימנט מדיפולט חיובי קל לדיפולט שלילי קל

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו כי קיים פוטנציאל ירידה בשוק, אך הוא מוגבל למדי ולכן לאחר המהלך החד מטה היווה הדבר הזדמנות לכתיבת אופציות PUT רחוקות מהכסף. העושים כן היו יכולים להרוויח מדי יום במהלך השבוע החולף, כשאף רגעים לפקיעה ברביעי נסחר המדד מעל 1,400 ואפשר סגירה קלילה ורווח נאה.

היה נכון יותר לסגור כעבור יומיים, עת המדד עמד במקום לחלוטין (1,405) ביחס למועד פתיחת האסטרטגיה עם שחיקה מקסימלית של שבוע פקיעה, אבל הזדמנויות היו לרוב בזכות תמיכה צפויה מכיוון וול סטריט, שהוסיפה לשייט ברמות שיא.

איננו ממהרים לקבוע כי נפרדנו סופית מרמת 1,400. מייחסים יותר מדי משקל פסיכולוגי-טכני לסטרייק זה, על אף פי שהוא נשבר כבר עשרות פעמים ופרץ בחזרה. יחד עם זאת, התמונה כעת נוטה להמשך מגמה שלילית קלה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בשני פרמטרים. הראשון, יחס P/C מקומי הולך וצולל במהירות לכיוון איזון. אכן, אין מדובר בירידה שכן היחס עמוק מעל סף 1 הקריטי, ועדיין אנו במגמה רציפה של 17 ימי ירידה ביחס זה. זה נכון גם בימי עליות במדד המקומי וזהו כבר שינוי סנטימנט מדיפולט חיובי קל לדיפולט שלילי קל.

הפרמטר השני הוא ייחודי אף יותר ונדיר: סטיית התקן המקומית הייתה גבוהה במשך מספר ימים מסטיית התקן בוול סטריט, ללא תלות בכיוון המדדים. יש בכך ללמד כי תנועה מקומית עצמאית אפשרית כעת, בניגוד לחודשים קודמים, גם ללא מהלך זהה מעבר לים. כמובן שתיקון בניו-יורק יגרור תיקוף חריף אף יותר בת"א, ועדיין דשדוש מעבר לים שווה ערך לירידה כאן.

כנבואה שמגשימה את עצמה, שחקני המעוף שחוו חודש מוצלח (זיכרו כי הערכנו בתחילת החודש, עוד במדד 1,450, כי נשוב לסביבות 1,410), מתכוננים כעת להמשך מגמה שלילית בואכה 1,370-80.

כשאלה פני הדברים, ברור שהפוזיציה הנוחה למצבנו הינה פתיחת אוכף 1,385, דהיינו כתיבת PUT 1380 וכתיבת CALL 1,390. אין שום צורך להמתין לפקיעה ודי בירידה של 5 נקודות (המדד בעת כתיבת שורות אלה עומד על 1,395) כדי להגיע לתשואה דו-ספרתית.

היתרון בכתיבה קרובה הוא שעלייה קלה במדד תוביל לירידה בסטייה, עניין שאפשרי כעת עת אנו מעל 12%, בניגוד לשבועות קודמים ברובם נסחרנו סביב סטייה של 10%. הגנה מוטב לקחת באופציות החודשיות דווקא ובמרחק שלושה סטרייקים לכיוון, שכן חרף עלותן הגבוהה ביחס לאופציות השבועיות יש בהן כדי לספק שקט תעשייתי בחודש ארוך שרק החל. 

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חוו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.