גדעון סער הודיע על חזרה לפוליטיקה; יישאר בליכוד

(עדכון) - שר החינוך לשעבר הצהיר על חזרתו לחיים הפוליטיים ■ סער לא סיפק כותרות ולא הציג רעיונות או כוונות מעבר לכוונתו לחזור לפעילות פוליטית

שר החינוך לשעבר גדעון סער הודיע הערב (ב') על חזרתו לפעילות פוליטית. סער, שפרש מהחיים הפוליטיים לפני כשנתיים וחצי, הודיע על כוונתו בכינוס של המפלגה בעכו. הנאום של סער לא היה חוצב להבות, לא סיפק דרמות ואף לא הציג רעיונות כלשהן, להוציא רפליקות שחוקות על אחדות, ממלכתיות ואזכור חוזר ונשנה של מנחם בגין ז"ל.

"לפני שנתיים וחצי החלטתי לקחת פסק-זמן מהחיים הפוליטיים, רציתי להיות עם המשפחה ולהתמודד עם אתגרים אחרים. הייתה לי תקופה הכי טובה, נעימה ושקטה אבל באתי הערב להגיד שתם פסק-הזמן. אני חוזר לפעילות ציבורית ופוליטית בליכוד. המטרה שלי לחזק את הליכוד לקראת אתגרי העתיד ולהבטיח שתנועת הליכוד תוביל את המדינה גם בעתיד ואני מתכוון לצאת במסע חוצה ישראל, להציג שורה של רעיונות בכל התחומים". 

ההודעה של סער בולטת במיוחד על רקע שתיקתם של שרי הליכוד ושאר ראשי הקואליציה בעניין "משבר התאגיד", שכמעט הביא להקדמת הבחירות. שלא כמו חבריו למפלגה, סער עשוי להיתפס כמי שלא מהסס להשמיע ביקורת על ראש הממשלה נתניהו בזמן אמת ובעיקר באופן פומבי.

בשנים האחרונות רווחה בליכוד ההנחה כי פעילי המפלגה אינם מקבלים בעין יפה בכירים שמבקשים לאתגר את מנהיגותו של נתניהו במהלך כהונתו, ולכן גם מי שכבר הכריז על כוונתו להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה כמו שר התחבורה ישראל כ"ץ, טרח להבהיר כי יתמודד רק אם נתניהו יפרוש.

סער שבר מעט ימינה מאז תוצאות הבחירות האחרונות בכל הקשור לסוגיית ההתנחלויות, אולם במקביל הוא ממשיך להיתפס כדמוקרט וליברל בדומה למה שמכונה "הליכוד הישן". על פי הערכות, התכונות האלה, לצד תדמיתו הממלכתית יחסית והרקורד שלו כשר חינוך, עדיין זוכות לקרדיט בקרב מרבית מתפקדי הליכוד - לפחות במשבצת של המועמד לראשות המפלגה.

שמו של סער עלה לאחרונה בהקשר של משבר התאגיד בעקבות מינויה של רעייתו העיתונאית גאולה אבן-סער לתפקיד המגישה של מהדורת החדשות המרכזית במסגרת התאגיד החדש. מקורביו של נתניהו לא הסתירו את העובדה כי הם זועמים על המינוי, וכי המוטיבציה שלהם לסגירת התאגיד גברה מאז ההודעה בעניין.