נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניות הקמעונאות בלטו

מגמה מעורבת בוול סטריט; טראמפ: נקצץ ברגולציה הפיננסית ■ הין התחזק מול הדולר והכביד על בורסת טוקיו ■ מניות היצוא ביפן ירדו

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה חיובית, על רקע המגמה המעורבת בוול סטריט.

 

בשוק מעריכים כי ישנן מספר שאלות פתוחות שגורמות לחוסר ודאות כלכלי וגיאו-פוליטי, ביניהן תוצאות הבחירות שיתקיימו החודש בצרפת ומאוחר יותר השנה גם בגרמניה. בנוסף, עולה השאלה האם הבנק המרכזי האירופי ישנה כיוון ויפסיק את המדיניות המוניטארית המרחיבה. מעל הכל, המשקיעים תוהים האם טראמפ יצליח להעביר את הרפורמות הכלכליות שהוא מתכנן.

מניות הקמעונאות באירופה נסחרו היום במגמה שלילית, לאחר שחברת המחקר קאנטר פרסמה תחזית לפיה חברות הקמעונאות צפויות להציג ירידה במכירות.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת. הין מתחזק קלות ומשפיע לשלילה על הבורסה בטוקיו. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות.

 

המשקיעים ממתינים בדריכות לפגישה של נשיא ארה"ב טראמפ עם עמיתו הסיני שי ג'ינפינג ביום חמישי השבוע. לאחר שטראמפ תקף בחריפות בחודשים האחרונים ולאורך כל קמפיין הבחירות שלו את סין והאשמים אותה בין היתר במניפולציה במטבע, יהיה מעניין לראות האם הוא ימתן את הצהרותיו במהלך הפגישה או יאותת כי ארה"ב מוכנה לפתוח במלחמת סחר עם המעצמה הכלכלית השנייה בגודלה בעולם.

הין מתחזק כאמור מול הדולר ומכביד כאמור על הבורסה בטוקיו ובעיקר על מניות היצוא וסקטור הפיננסים. נציין את טויוטה , ניסאן  והונדה , שסיימו בירידות. טושיבה  קורסת כ-9% לאחר שדווח כי הקונגלומרט היפני שנקלע לקשיים פיננסים, ככל הנראה יפספס את המועד האחרון לדיווח התוצאות הכפסיות.