נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניות הבנקים בלטו לחיוב

בורסת שנגחאי עלתה ביותר מ-1%, יפן והונג-קונג ירדו ■ בשוק ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב שבה הועלתה הריבית

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה חיובית על רקע עליות השערים בוול סטריט. בשוק ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב שבה העלה את הריבית בארה"ב בעוד 0.25% לטווח של 0.75%-1%.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר אמש כי הוא מתכוון לקצץ ברגולציה הפיננסית בוול סטריט - חוק דוד-פרנק מתקופת הנשיא הקודם ברק אובמה. טראמפ אמר כי הוא עובד על תקנות ש"יעשו דברים טובים שיהיו מאוד טובים לתעשיית הבנקאות". על רקע הדברים האלו טיפסו מניות הבנקים באירופה.

עוד פורסם היום בארה"ב סקר ADP לתוספת המשרות למגזר הפרטי בארה"ב בחודש מארס, לקראת דוח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי הקרוב. סקר ה-ADP הציג תוצאות חזקות מהצפוי.

אתמול בארה"ב נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, נאלץ להתפטר לאחר שנתפס והודה בהדלפה של מידע רגיש ב-2012.  

בורסות אסיה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים. בורסת שנגחאי עלתה ביותר מ-1%, ויפן והונג-קונג ירדו.

 

עוד התגרות של צפון קוריאה בארה"ב ובמערב - טיל בליסטי ששיגרה אמש לעבר הים של יפן, וזאת חרף אזהרות של ארה"ב לאחרונה. הניסוי של צפון קוריאה מגיע על רקע מפגש נשיא ארה"ב טראמפ ומקבילו הסיני ביום שישי הקרוב.

טושיבה  טיפסה במסחר בטוקיו לאחר שביקשה הלוואה חדשה מנושיה, בתמורה לנתח מחטיבת שבבי הזיכרון שלה. חברת הטכנולוגיה היפנית דיווחה לאחרונה על הפסד ענק של מיליארדי דולרים על פעילותה בארה"ב.