ירידות בסיום בוול סטריט; הפד מעוניין לצמצם את המאזן

שטף נתוני מאקרו: סקר ה-ADP עקף את התחזיות, מדד מנהלי הרכש נמוך במעט מהצפוי; 1.6 מיליון חביות נוספו למלאי הנפט בארה"ב ■ עסקת ענק: JAB תרכוש את פנרה-ברד תמורת 7.5 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות שערים לאחר נעילה מעורבת אתמול ועל רקע פרסום שטף נתונים כלכליים מהותיים, ביניהם פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד וסקר ה-ADP. בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת.

 

המשקיעים בעולם מתמקדים בתקופה זו במספר גורמים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים: המדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ, הבחירות הצפויות בצרפת וגרמניה והמדיניות המוניטארית בגוש האירו וארה"ב. הנשיא טראמפ חזר ואמר אתמול כי יעמוד בהבטחתו להפחתת מסים ולהורדת נטל הרגולציה על החברות במגזר העסקי. עם זאת, רבים מפקפקים ביכולתו של טראמפ להעביר את הרפורמות הכלכליות הללו וטוענים כי בדומה לרפורמת הבריאות, הוא צפוי להיתקל בחומה בצורה בקונגרס. עדות לחוסר האמון בשווקים ניכר היטב בירידת תשואות אג"ח האוצר שלמעשה מבטאות את חזרת המשקיעים.

יומן הנתונים עמוס היום, כאשר ב-15:15 (שעון ישראל) פורסם סקר ה-ADP, שבוחן את מספר המשרות שנוצרו במגזר הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס. הסקר הצביע על תוספת של כ-263 אלף משרות בחודש מארס, מעל התחזיות בשוק שעמדו על תוספת של 184 אלף משרות. נזכיר כי נתוני ה-ADP הם למעשה מתאבן לקראת דוח התעסוקה הכולל שיפורסם ביום שישי הקרוב ולפי התחזיות יצביע על תוספת של כ-174 אלף משרות, לאחר תוספת של 298 אלף משרות בפברואר.

כן פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM (ללא סקטור התעשייה) למארס, שרשם קריאה של 55.2 נקודות, לעומת צפי לנתון של 57 נקודות.

נתון מלאי הנפט בשבוע החולף עומד על תוספת של 1.6 מיליון חביות לעומת הצפי לירידה של 100 אלף חביות.

ב-21:00 יפורסמו פרוטוקלי ישיבת הריבית הקודמת, שעשויים לשפוך אור על הלך הרוח בקרב חברי ועדת השוק הפתוח. מפרוטוקולי הפד עולה כי בכוונת הבנק המרכזי להתחיל לצמצם את המאזן שלו ולמעשה להפסיק לרכוש אג"ח רעילות ואף למכור את אלה שכבר קנה. היקף המאזן של הפד עומד היום על 4.5 טריליון דולר, נתון שהבהיל את המשקיעים שנפטרו מסחורה לאחר הפרסום.

עסקת ענק: חברת JAB הודיעה כי תרכוש את חברת המזון ובתי הקפה פנרה ברד (סימול PNRA) תמורת 315 דולר למניה במזומן, או 7.5 מיליארד דולר כולל חוב נטו של 340 מיליון דולר.

טסלה   הוסיפה לבלוט במסחר לאחר שהשלימה זינוק של כ-10% ביומיים. זאת לאחר שהודיעה כי עקפה את תחזית המכירות שלה ברבעון הראשון. לאחר העלייה בערך המניה טסלה עקפה את פורד והפכה לחברת הרכב השניה בגדולה בארה"ב במונחי שווי שוק.

טבע , מיילן  ופריגו  המשיכו ליהנות ממומנטום חיובי ומרכזו עניין.