מה ברשת: תמונות הזוועה מסוריה מעוררות ויכוח ימין-שמאל

ינון מגל ושמעון ריקלין שוב מעוררים סערה גדולה ■ גדעון סער חוזר לפוליטיקה בכל תרועה ■ המתיחות המוצלחות ביותר של 1 באפריל וההכנות לחג הפסח ■ צפו בתוכנית לסיכום האירועים הבולטים של השבוע

ילד סורי בבית חולים  / צילום:רויטרס
ילד סורי בבית חולים / צילום:רויטרס

היום בתוכנית "מה ברשת" בגלובס TV כל מה שקורה ברשת הישראלית, הרשת מודאגת מהמלחמה בסוריה, גדעון סער חוזר לפוליטיקה, המתיחות של אחד באפריל וההכנות לחג הפסח. 

נושא שהוצף השבוע ברשת היה ההתקפה הכימית בסוריה שגרפה תשעת אלפים שיחות. לפי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, 73% מהגולשים מודאגים מהמצב, ואף הזכירו את השואה ב-13% מהפוסטים.

27% הנותרים טוענים שמגיע להם או שלא נורא כי מדובר באויב. הבולטים שבהם היה ינון מגל עם הציוץ: "תפקידנו לנהוג כמו יהודים ולא כמו נוצרים ולא לרחם על אכזרים. הם רוצים להשמיד אותנו, והם חיות אדם. אני מאחל לכולם בהצלחה". ושמעון ריקלין עם "ברוך אתה ה' שגרמת לאויבינו לפגוע זה בזה ולא בנו".

האימרות הללו זכו לביקורת רבה ובצדק. לא משנה מאיזה דת, גזע או לאום - לאף אחד לא מגיע לחוות את מה שהילדים המסכנים האלה חווים שם.

ובעולם דווקא מאמינים לאסד ולאתרי חדשות המפיצים מידע שגוי על השימוש בנשק כימי בסוריה. לפי נתונים של חברת Spot.IM המנהלת את תיבות הטוקבקים באתרי תוכן, 92% משיח הרשת שנוצר בעקבות כתבות אלה מאמץ את התוכן ולא מעביר עליו ביקורת.

צפו בתוכנית המלאה...