מניות הבנקים ירדו בכ-2% ומשכו את הבורסה לסגירה שלילית

מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל חג הפסח ■ בלומברג: טבע מחפשת קונה לחטיבת מוצרי בריאות האישה ■ שופרסל רוכשת את ניו-פארם תמורת 130 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב הסתיים היום (א') בבירידות, על רקע מגמה דומה שחתמה בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט. נזכיר כי מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בתל-אביב לרגל חג הפסח, כשבימי ד' ו-ה' יינעל המסחר מוקדם מהרגיל בשל חול המועד.

 

בשווקים הפיננסיים חוששים כעת מאי יציבות גיאו-פוליטית במזרח התיכון ובעולם בכלל, בין היתר על רקע תקיפת ארה"ב את בסיס חיל האוויר הסורי, ממנו יצאו מטוסים להתקפה הכימית נגד אזרחים באידליב.

הנפט הגיב בעליות, אך רבים מעריכים כי מדובר באירוע נקודתי, אשר לא צפוי להשפיע מהותית על השווקים.

בארה"ב פורסם דוח התעסוקה למארס, אשר איכזב עם תוספת של 98 אלף משרות בלבד, לעומת תחזיות להוספה של 185 אלף משרות לאחר תוספת של 235 אלף משרות בפברואר. עם זאת, שיעור האבטלה הוסיף לרדת, מ-4.7% ל-4.5% בלבד.

כעת יהיה מעניין לבחון לאורך זמן את השפעת הדוח על סיכויי העלאת הריבית הפדרלית. כזכור, הפד חוזה 2 העלאות נוספות ב-2017, אחת בין יוני לספטמבר והשנייה בדצמבר. נותר יהיה לבחון האם מספרי הדוח הנוכחי יתוקנו, והאם מדובר במגמת היחלשות בשוק העבודה הגדול בעולם.

אתר בלומברג דיווח בסוף השבוע כי טבע  בוחנת אפשרות מכירת חטיבת מוצרי בריאות האישה שלה. המהלך מגיע לאור חובות עתק אליהם נקלעה החברה. המכירה תניב לטבע רווח של כ-2 מיליארד דולר, על פי ההערכות.

שופרסל  הודיעה הבוקר לבורסה על רכישת רשת ניו-פארם מידי המשביר  תמורת כ-130 מיליון שקל. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]