נעילה שלילית בבורסות אירופה ברקע לחצים גיאופוליטיים עולמיים

המדדים המובילים באירופה ירדו עד 0.7% ■ באסיה יפן עלתה ושאר הבורסות המובילות רשמו ירידות ■ המסחר בוול סטריט עבר לירידות ■ ארה"ב שלחה נושאת מטוסים לקוריאה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

נעילה שלילית נרשמה ברוב שוקי אירופה היום (ב'), יומו הראשון של שבוע המסחר העולמי, כשלחצים גיאופוליטיים מרכזים את תשומת לב המשקיעים. באסיה נרשמה נטייה לירידות בסיום. המסחר בוול סטריט עבר לירידות, לאחר שהחל בצורה יציבה והמשיך בעליות.

 

ברקע למסחר בשווקים היום, מתיחות גיאופוליטית עולמית - התקיפה האמריקאית בסוריה, ושליחה של נושאות מטוסים אמריקאיות לים של קוריאה, כדי להיערך לתגובה במקרה הצורך לפרובוקציות של צפון קוריאה. 

ביום שישי המסחר בוול סטריט ננעל בירידות ברקע התקיפה האמריקאית בסוריה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יצא באזהרה חד-משמעית לנשיא סוריה בשאר אסד, וירה 60 טילי טומאהוק לעבר בסיס חיל האוויר הסורי. איראן ורוסיה הספיקו להגיב ואמרו בהודעה משותפת וחריפה כי התקפה עתידית נוספת של ארה"ב בסוריה תגרור תגובה צבאית מהן. 

באיטליה שרי החוץ של מדינות ה-G-7 החלו היום בפגישה בת יומיים שבה בקשו ודאות באר לכוונות של ארה"ב מבחינה צבאית בסוריה, במטרה לסיים את הקונפליקטים שמאיימים על היציבות באזור.

בצרפת החלו היום קפיינים של בחירות לנשיאות, לקראת ההצבעה בקלפיות ב-23 באפריל בתהליך דו שלבי, עד לבחירות הסופיות ב-7 במאי.

בסין נרשמו ירידות על רקע חקירה של יו"ר נציבות הביטוח במדינה שחשוד "בהפרות מהותיות" של החוק, לשון הודעת הממשל בסין.  

בארה"ב נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום כי כלכלת ארה"ב נמצאת בצמיחה נמוכה, ופרודוקטיביות מוגבלת שצפויות להימשך, ולכן הפדרל ריזרב לא צריך להגביר את קצב העלאות הריבית. הוא צפה כי המהלכים של הנשיא טראמפ במדיניות הפיסקלית או בהקלות המס ישפיעו על הכלכלה רק בשנה הקרובה ולא מעבר לכך.