וול סטריט ננעלה בעליות ביום מסחר הפכפך: טסלה עלתה בכ-3%

בסיכום של השבוע שעבר, מדד ה-S&P 500 איבד 0.3%, הנאסד"ק ירד ב-0.6% והדאו סיים כמעט ללא שינוי את השבוע ■  טסלה הפכה היום להיות יצרנית כלי הרכב בעלת השווי הגבוה ביותר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

לאחר שהמסחר הבורסות בוול סטריט החל היום (ב') בעליות ועבר לירידות, ננעל המסחר בעליות קלות בסיומו הראשון וההפכפך של שבוע המסחר העולמי, ברקע לחצים גיאופוליטיים עולמיים וחששות המשקיעים מסיומו של "ראלי טראמפ". ביום שישי וול סטריט סיימה בירידות קלות אחרי התקיפה הצבאית של ארה"ב בסוריה. 

 

בסיכום של השבוע שעבר, מדד ה-S&P 500 איבד 0.3%, הנאסד"ק ירד ב-0.6% והדאו סיים כמעט ללא שינוי את השבוע. 

"קשה לזהות מגמה ברורה למסחר היום", אמרה קתלין ברוקס מ-City Index. "העובדה שהמניות עצרו את הראלי מאז הבחירות, מאותתת שהמשקיעים לוקחים פאוזה מהקניות ומנתחים את המצב האמיתי של השוק", לדבריה.

לאחר הנעילה, יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן תיקח היום חלק ב"שאלות ותשובות" באוניברסיטת מישיגן. מעבר לכך לא התפרסמו היום נתוני מאקרו. 

יצרנית הרכבים טסלה  הפכה היום להיות יצרנית כלי הרכב בעלת השווי הגבוה ביותר בארה"ב, ובכך עקפה את חברת הענק ג'נרל מוטורס . לפני מספר ימים הודיעה החברה של אלון מאסק כי היכתה את התחזיות, עקפה את פורד והפכה לחברת הרכב השניה בגדולה בארה"ב במונחי שווי שוק. 

בגזרת המניות דלתא איירליינס  רכזה עניין על רקע גל של מאות דחיות טיסות.

 יצרנית החטיפים  מונדלז אינטרנשיונל  עוררה עניין על רקע חיפושי מנכ"ל חדש.

ברקע למסחר בשווקים היום, מתיחות גיאופוליטית עולמית - התקיפה האמריקאית בסוריה, ושליחה של נושאות מטוסים אמריקאיות לים של קוריאה, כדי להיערך לתגובה במקרה הצורך לפרובוקציות של צפון קוריאה.

ביום שישי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יצא באזהרה חד-משמעית לנשיא סוריה בשאר אסד, וירה 60 טילי טומאהוק לעבר בסיס חיל האוויר הסורי. איראן ורוסיה הספיקו להגיב ואמרו בהודעה משותפת וחריפה כי התקפה עתידית נוספת של ארה"ב בסוריה תגרור תגובה צבאית מהן.