נעילה שלילית בוול סטריט: יונייטד ומיילן ירדו עד כ-2%

נעילה מעורבת בבורסות אירופה ■ סערה בארה"ב: יונייטד-איירליינס פינתה בכוח נוסע בגלל תפוסת יתר ■ היום פגישת שרי החוץ של ה-G7

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים לאחר נעילה שלילית אתמול ועל רקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לצפון קוריאה, רוסיה ואיראן. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

 

הסיפור המרכזי שהשפיע היום על כיוון השווקים הוא המתיחות הגיאו-פוליטית שעלתה מדרגה. ארה"ב שלחה נושאת מטוסים לאסיה מה שגרם לבכירים בצפון קוריאה לשגר מסרים מאיימים כלפי ארה"ב. בפגישת שרי החוץ של ה-G7 שמתקיימת היום באיטליה מעוניינות המדינות המרכזיות להחריף את הסנקציות על רוסיה בשל מעורבותה במלחמה שם ששברה שיאים עם התקיפה הכימית של בשאר אסד והתקיפה האמריקאית על בסיס חיל האוויר של הצבא המקומי.

טראמפ הציע היום לסין הסכם סחר טוב יותר מול ארה"ב וזאת אם היא תסייע לה לפתור את בעיית צפון קוריאה. בציוץ בטוויטר, טראמפ הודיע כי גם ללא סיוע של סין, ארה"ב יכולה להתמודד לבד מול צפון קוריאה.

הנפט  ריכז עניין לאור ההתפתחויות האחרונות ונסחר סביב רמת ה-53 דולר, הרמה הגבוה ביותר מאז חודש מארס. 

טסלה  העפילה אתמול לשיא חדש סביב 312 דולר והפכה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק.

טסלה זינקה כ-46% מתחילת השנה וסוחרי השורט "אוכלים את הכובע"

יונייטד-איירליינס    (יונייטד-קונטיננטל) בלטה לשלילה על רקע הסערה שעוררה חברת התעופה. בסרטון שהועלה לרשת נראה נוסע שמפונה בכוח מהמטוס של החברה לאחר שזו הודיעה על תפוסת יתר ובחרה בנוסע אקראי שיירד מהמטוס. הנוסע סירב לרדת והחברה הזמינה משטרה שתפנה אותו בכוח.

 

מיילן בלטה במסחר לאחר שקיבלה מכתב אזהרה ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לגבי חריגה מנהלי הייצור במפעל שלה בהודו.

טושיבה הודיעה היום שהיא עשויה להתקשות לשמור על עסקיה לאחר שהחטיבה האמריקאית שלה, ווסטינגהאוס, ביקשה את הגנת בית המשפט מפני הנושים (צ'פטר 11). החברה הודיעה עוד כי היא מתקשה למכור את חטיבת המוליכים למחצה שלה.