ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; פרוטליקס נפלה בכ-16%

שר החוץ טילרסון נפגש היום עם פוטין ■ דובר הבית הלבן בהתבטאות שערורייתית ■ ירידה חדה במלאי הנפט בארה"ב ■ תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים - 2.27%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אירופה ואסיה. המשקיעים מתמקדים בתנודות הגיאו-פוליטיות המאפיינות את התקופה האחרונה, ביניהן ההתקררות האחרונה ביחסים בין ממשל טראמפ בארה"ב לקרמלין הרוסי. היום נפגש שר החוץ האמריקאי, רקס טילרסון, עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, במטרה לנסות וליישר את ההדורים בין הצדדים.

 

ארה"ב שלחה נושאת מטוסים לאסיה, מה שהוביל בכירים בצפון קוריאה לשגר מסרים מאיימים כלפי ארה"ב. בפגישת שרי החוץ של ה-G7, שבע המדינות המתועשות, שהתקיימה אתמול באיטליה, מעוניינות המדינות המרכזיות להחריף את הסנקציות על רוסיה בשל מעורבותה במלחמה ששברה שיאים עם התקיפה הכימית של בשאר אסד והתקיפה האמריקאית שבאה בעקבותיה.

דובר הבית הלבן שון ספייסר עורר סערה אתמול לאחר שציין, בהקשר למעשיו של נשיא סוריה בשאר אסד, כי "אפילו היטלר לא השתמש כך בנשק כימי".

 

בזירת המאקרו פורסם היום  מדד מחירי היבוא לחודש מארס, שירד ב-0.2%, לעומת הצפי לירידה של 0.3%. מלאי הנפט השבועיים בארה"ב ירדו ב-2.2 מיליון חביות לעומת התחזית שצפתה ירידה של 700 אלף חביות בלבד. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הערב כי סין אינה מבצעת מניפולציות במט"ח. בנוסף אמר טראמפ כי הוא חושב שהדולר מתחזק יתר על המידה והוא מעדיף ריבית נמוכה.

מחיר הנפט  ירד היום לאחר שפורסם כי סעודיה לוחצת על חברותיה לקרטל אופ"ק להאריך את תוקף הסכמי הגבלת התקופה גם לאחר חודש יוני. דוח מלאי הנפט שפורסם היום מצביע כאמור,  על ירידה של 2.2 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, לעומת ירידה חזויה של של 700 אלף חביות בלבד.

מניית יונייטד איירליינס  המשיכה לרכז עניין לאחר שבימים האחרונים מתמודדת החברה עם סקנדל יחסי ציבור בהיקף נדיר. ביום ראשון, החברה החליטה לפנות בכוח נוסע בטיסה משיקגו ללואיסוויל, קנטאקי. לאחר שהנוסע התנגד, כוחות הביטחון גררו אותו אל מחוץ למטוס, באקט שצולם, תועד והפך ויראלי. מניית יונייטד רשמה ירידות ניכרות בעקבות המקרה. (לסיפור המלא)

מניית חברת הטכנולוגיה אביליטי  מצויה תחת לחץ לאחר שצנחה ב-31% במסחר בת"א. החברה הודיעה לאחרונה על התפטרות 5 דירקטורים בחברה, וביניהם היו"ר אמנון דיק.

אמש קיבלה מיילן מכתב אזהרה ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לגבי חריגה מנהלי הייצור במפעל שלה בהודו.

מניית פרוטליקס  סבלה מירידות חדות לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות הניסוי בתרופה שלה לחולי CF. התרופה הציגה שיפור של 3.6% בלבד במצב החולים שהשתתפו בניסוי וזאת לאחר שתוצאות הביניים של הניסוי היו טובות לאין שיעור. יש לציין כי יש תרופות אחרות דומות לזו של פרוטליקס שקיבלה, לטענת החברה, אישור לה-FDA לאחר שהציגו יעילות ושיפור במצב החולים בשיעור נמוך מ-3%.