ירידות בסיום בבורסות אירופה; דברי טראמפ הפילו את הדולר

נשיא ארה"ב: "הדולר חזק מדי, סומכים עליו יותר מדי" ■ בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ■ תנודתיות בוול סטריט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

הבורסות באסיה ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת, ובורסות אירופה סגרו במגמה שלילית, בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט אמש, שבאה בעקבות התבטאויות של הנשיא דונלד טראמפ על כך שהדולר מתחזק יתר על המידה. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים לקראת הפתיחה.

 

ברקע למסחר בשווקים, המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לרוסיה, כמו גם ההתגרות של צפון קוריאה שקראה להיערך ל"אירוע גדול וחשוב" שעומד להתרחש היום (ה'). למרות שהדבר לא נמסר באופן רשמי, יש מי שחושש כי ה"אירוע" קשור למתיחות באזור סביב תכנית הגרעין של המדינה. לפי דיווחים, צפון קוריאה הכניסה פצצה גרעינית למנהרת ניסוי שתהיה פעילה כבר בסוף השבוע.

ובתקופה של מתיחות גיאו-פוליטית, נכסי מקלט מעוררים את עניין המשקיעים - הזהב נסחר בשיא של 5 חודשים והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים מבוקשות במיוחד במסחר.

בגרמניה פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% באפריל לאחר עלייה זהה במארס.

המדדים המובילים במזרח סיימו בירידות בהובלת הבורסה בטוקיו, על רקע התחזקות הין מול הדולר לאחר דברי טראמפ. הנשיא אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי המטבע האמריקאי "חזק מדי" כי אנשים סומכים עליו (על טראמפ) יותר מדי. בתגובה, המטבע ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 30 במארס.

טראמפ הבהיר שהוא שוב אינו מאשים את סין בביצוע מניפולציות של המטבע שלה כדי לעודד את יצואה. הוא בחר לומר, ש"הדולר האמריקאי נעשה חזק מדי". זה סיבוב פרסה מאחת מאושיות מצע הבחירות שלו. למשל, בנאום בגטיסברג, פנסילווניה, ב-22 באוקטובר אשתקד אמר המועמד טראמפ: "סין עושה מניפולציות במטבע שלה. מה שהם עושים לנו באמצעות המניפולציה הזו - עצוב מאוד. אני לא מאשים אותם. הם פקחים מאוד. אני מאשים את הפוליטיקאים שלנו שהתירו למצב הזה להתרחש".

 

 

 

בוול סטריט המסחר נסגר אמש בירידות של עד 0.5% והחוזים העתידיים יורדים היום עד 0.2%. 

היצואניות הגדולות באסיה ספגו היום בתגובה לדברי טראמפ: נציין את חברת הכרייה Fortescue Metals , ריו טינטו , ו-BHP Billiton 

בסין פורסם כי היצוא גדל בכ-15% ברבעון הראשון של השנה. היבוא עלה ב-31% לעומת השנה הקודמת. המאזן המסחרי של המדינה ברבעון הראשון הסתכם ב-454 מיליארד יואן (כ-66 מיליארד דולר).