ההפצצה באפגניסטאן לחצה את וול סטריט לסגירה שלילית

מגמה שלילית בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות" על בסיס דאע"ש באפגניסטאן ■ עונת הדוחות: ג'יי.פי מורגן דיווח על עלייה ברווח הנקי ל-1.65 דולרים למניה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בירידות, זאת ברקע ירידות בבורסות אירופה, המתיחות הגיאו-פוליטית, עונת הדוחות לרבעון הראשון והערותיו של טראמפ בנוגע למטבע המקומי. 

 

הסיפור שלהיום הוא הטלת "אם כל הפצצות" על בסיס דאע"ש באפגניסטאן, נתון שלוחץ מטה את השווקים. אמש אמר טראמפ כי הדולר מתחזק יותר מדי וחלק מזה נעוץ באמון שנתונים לו המשקיעים. הוא הודה כי הדולר החזק עלול לפגוע בכלכלה. "קשה ביותר להתמודד (בשוק) כאשר בידיך דולר חזק ומדינות אחרות מפחתות את המטבעות שלהן".

טראמפ גם ביצע "פליק-פלאק לאחור" בשני נושאים עליהם דיבר במקפיין הבחירות. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אתמול, הנשיא האמריקאי חזר בו ואמר כי סין אינה מבצעת מניפולציה במט"ח, זאת לאחר בקמפיין הבחירות וגם לאחריו האשים את סין בכך שהיא "מסובבת את ארה"ב על האצבע הקטנה" באמצעות פיחות מלאכותי של היואן. בנוסף, טראמפ אמר כי הוא בעד ריביות נמוכות בשוק וכי הוא בוחן אפשרות להאריך את כהונתה של יו"רית הפד ג'נט ילן. "אני מחבב אותה, אני מכבד אותה", אמר הנשיא, לאחר שהאשים אותה בקמפיין הבחירות כי היא מותירה את הריביות ברמה נמוכה כדי לסייע לאובמה.

קטליזטור נוסף שמניע את השווקים היום הוא המתיחות הגיאו-פוליטית הגואה. לפי הערכות, צפון קוריאה מתכננת ניסוי גרעיני בסוף השבוע. היום היא הודיעה לכ-200 עיתונאים זרים השוהים במדינה להעירך ל"אירוע גדול וחשוב". בשבוע שעבר הגיע לאזור דרום מזרח אסיה נושאת מטוסים אמריקאית, עניין שרק הגביר את המתיחות.

יומן הנתונים כולל היום את תביעות האבטלה השבועיות ואת מדד המחירים ליצרן.

עונת הדוחות נפתחה היום באופן רשמי. לפני המסחר דיווח ג'יי.פי מורגן  על רווח נקי של 1.65 דולרים למניה ברבעון הראשון, מעל ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק שעמד על 1.52 דולרים למניה. ההכנסות טיפסו לכ-25.5 מיליארד דולר, מעל התחזיות שעמדו על כ-24.8 מיליארד דולר.

מניית פרוטליקס  המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות הניסוי שלה לתרופה המיועדת לטיפול בחולי CF. אמש איבדה המניה כ-15% והיום המדמה השלילית נמשכת.