נעילה שלילית באסיה: "עצבנות בשווקים בגלל פעולות טראמפ"

בוול סטריט ובאירופה לא יתקיים היום מסחר לרגל החג הנוצרי "יום שישי הטוב" ■ הזהב נסחר ברמה של 1,290 דולר לאונקיה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אסיה סגרו היום במגמה שלילית, לאחר יום נוסף של ירידות בארה"ב אתמול. מדדי המניות בטוקיו, סיאול וסין ירדו בעוד בורסות מרכזיות אחרות באזור סגורות לרגל חג.

באירופה ובוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל החג הנוצרי "יום שישי הטוב".

 

הסיפור של אתמול היה הטלת "אם כל הפצצות" על בסיס דאע"ש באפגניסטאן, נתון שלוחץ מטה את השווקים. שלשום אמר טראמפ כי הדולר מתחזק יותר מדי וחלק מזה נעוץ באמון שנתונים לו המשקיעים. הוא הודה כי הדולר החזק עלול לפגוע בכלכלה. "קשה ביותר להתמודד (בשוק) כאשר בידיך דולר חזק ומדינות אחרות מפחתות את המטבעות שלהן".

"יש עצבנות בשווקים בגלל הפעולות של טראמפ. לאחר הפעולות שלו בסוריה ואפגניסטאןת בהחלט ייתכן שצפון קוריאה היא המטרה הבאה של הממשל האמריקאי", אמרה קאתי ליאן מחברת  BK Asset Management ל-CNBC. 

לפי הערכות, צפון קוריאה מתכננת ניסוי גרעיני בסוף השבוע. אתמול היא הודיעה לכ-200 עיתונאים זרים השוהים במדינה להיערך ל"אירוע גדול וחשוב". בשבוע שעבר הגיע לאזור דרום מזרח אסיה נושאת מטוסים אמריקאית, עניין שרק הגביר את המתיחות.

גורמי מודיעין בכירים בארה"ב אמרו אתמול לרשת NBC כי ארה"ב מוכנה להנחית מהלומת מנע על קוריאה הצפונית אם פקידי ממשל אמריקאים ישתכנעו שפיונגיאנג עומדת לממש את תכניתה לערוך ניסוי גרעיני נוסף. ההתקפה האמריקאית הפוטנציאלית תתבצע בנשק קונווציונלי, כנראה בטילי שיוט שישוגרו מלב ים.

 גורמי המודיעין האמריקאים אמרו, שארה"ב הציבה מול חופי קוריאה הצפונית שתי משחתות עם יכולות שיגור של טילי "טומאהוק"; אחת מהן משייטת במרחק כ-350 ק"מ מהאתר שבו אמור להתבצע הניסוי. נוסף לכך, באי גואם - שטח חסות של ארה"ב במערב האוקיינוס השקט - מוצבים מפציצים אמריקאים כבדים, שיהיה אפשר להשתמש בהם להפצצת מטרות בקוריאה הצפונית.  

הנפט נסחר היום במגמה מעורבת וחוזה ברנט רושם ירידה קלה לרמה של 55.6 דולר לחבית בעוד אונקיית זהב מתייצבת סביב 1,290 דולרץ