סטודנטית בריטית נרצחה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בי-ם

תושב מזרח העיר בן 57, שלפי המשטרה לוקה בנפשו, דקר סטודנטית בת 23 במהלך הנסיעה, בסמוך לתחנת כיכר צה"ל ■ הפצועה הועברה לטיפול תוך כדי פעולות החייאה, אך מותה נקבע בבית החולים

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר

צעירה בת 23 נהרגה היום (ו') בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים, בסמוך לתחנת כיכר צה"ל. כוחות החירום בזירה ביצעו בה פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, אולם שם נקבע מותה. המחבל, תושב ראס אל-עמוד בן 57, נעצר בזירה, מבלי שנפצע. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, מסר כי החשוד מעורער בנפשו ואף ניסה להתאבד לאחרונה.

אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קל מחבלה בעת שנמלט מהזירה, וכך גם אישה כבת 30, בהיריון מתקדם, שנחבלה בבטנה בעת עצירת הרכבת ופונתה לבית החולים שערי צדק. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, מסר כי "פעולות החייאה מתקדמות מאוד" נערכו בפצועה בשטח. כמו כן, עדת ראייה סיפרה כי היא ראתה "סכין ארוכה מאוד" ששימשה לדקירה.

זאבי הנפלינג, חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, שהיה גורם הרפואה הראשון שהגיע לזירה, סיפר כי "במקום הייתה המולה גדולה". לדבריו, "שוטרים שהיו במקום הובילו אותי לתוך הרכבת, שם שכבה צעירה, כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון".

עד ראייה לפיגוע סיפר כי הוא ראה "זקן שפתאום הוציא סכין". לדבריו, "לא חשדתי בו. הייתי בשוק. הנשימה נעתקה. דחפתי אותו. הוא קם עם סכין ודקר עוד כמה. היו שם כמה אזרחים עם נשקים שלופים וג'יפ צבאי בחוץ. הנהג פתח את הדלת אחרי חצי דקה".

לפי עד ראייה אחר, "חייל שהיה שם לא נתן למחבל לברוח. העיפו לו את הסכין. מאבטח מהרכבת הקלה ריתק אותו עם הרגל ומנע ממנו להמשיך לדקור עוד כמה. הגיע שוטר, ואמר למאבטח שרצה לירות, 'לא לירות'".