ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה על הקדמת הבחירות

 מיי תבקש מחר את אישור הפרלמנט: בחירות בזק בבריטניה כבר ב-8 ביוני ■ המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים

תרזה מיי/ צילום:רויטרס
תרזה מיי/ צילום:רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כינסה היום (ג') מסיבת עיתונאים מפתיעה שבה הכריזה על קיום בחירות כלליות בממלכה, כבר ב-8 ביוני השנה. בתגובה, הליש"ט הבריטית עברה לעליות מול הדולר לאחר שירדה בחדות טרם ההודעה. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים. מדד הפוטסי הבריטי ירד בכ-2.5%.

GBP/USD 

 

כאמור, הודעה דרמטית של מיי מטלטלת את השווקים הפיננסיים. מיי עתידה להציג את הצעתה לפרלמנט הבריטי, וקראה בנאומה להצביע בעד קיום בחירות. הסיבה לדידה של מיי: רצון לשמוע את כל הרעיונות הפוליטיים לקיום הברקזיט, כפי שהצביע העם הבריטי אשתקד.

 

גם המתיחות הגואה בין ארה"ב לצפון קוריאה לא מוסיפה בריאות לשווקים.

אתמול הזהיר נשיא ארה"ב טראמפ את צפון קוריאה ואמר כי כדאי שהיא "תתנהג יפה". סגנו מייק פנס, שנמצא בביקור בדרום קוריאה, אמר כי "תם עידן הסובלנות כלפי צפון קוריאה". דבריו של פנס נאמרו לאחר שהמדינה המבודדת בעולם ביצעה ניסוי כושל בשיגור טיל ועלולה בקרוב לבצע ניסוי גרעיני נוסף.

על רקע המתיחות עם צפון-קוריאה, פנס צפוי להיפגש השבוע עם סגן נשיא יפן טארו אסו אך השניים צפויים לדון בעיקר על נושאים כגון סחר והשקעות.

בשוק מתחילים להטיל ספק בכך שטראמפ יוכל להעביר בחודשים הקרובים את הרפורמות הכלכליות עליהן התחייב בקמפיין הבחירות. אתמול אמר שר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין כי הרפורמה החדשה לא תהיה מוכנה לפני אוגוסט.

סקטור הרכב הוביל בפתיחת המסחר את העליות באירופה, לאחר שפולקסוואגן דיווחה כי המכירות בסין עשויות לעלות בכ-4%-5% השנה. מניות חברות המשאבים נסחרות תחת לחץ. מניית פנדורה יורדת כ-7%.  

בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת.  

בסין פורסם אתמול כי קצב הצמיחה השנתי טיפס ל-6.9% ברבעון הראשון, מעל התחזיות המוקדמות שצפו קצב צמיחה של 6.8%. 

סקטור הפיננסים ביפן הוביל את העליות. נציין את נומורה  שעלתה ביותר מ-2%. גם מניות חברות היצוא ביפן בלטו לחיוב, ביניהן מיצובישי   וטויוטה