נעילה שלילית בוול סטריט; גולדמן סאקס ירדה לאחר הדוחות

המסחר באירופה ננעל בירידות לאחר הההכרזה על הקדמת הבחירות בבריטניה ■ יאהו ו-IBM יפרסמו את דוחותיהן הרבעוניים ■ חברת האם של יונייטד איירליינס פספסה את תחזיות הרווח

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע הודעת ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי על הקדמת הבחירות בבריטניה. המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים. בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת. 

 

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הודיעה במסיבת עיתונאים מפתיעה על קיום בחירות כלליות בממלכה, כבר ב-8 ביוני השנה. בתגובה, הליש"ט הבריטית עברה לעליות מול הדולר לאחר שירדה בחדות טרם ההודעה. גם המסחר בבורסות אירופה עבר להתנהל בירידות שערים של מעל 1% במדדים המובילים. ההודעה הדרמטית מטלטלת את השווקים הפיננסיים. מיי עתידה להציג את הצעתה לפרלמנט הבריטי, וקראה בנאומה להצביע בעד קיום בחירות. הסיבה לדידה של מיי: רצון לשמוע את כל הרעיונות הפוליטיים לקיום הברקזיט, כפי שהצביע העם הבריטי אשתקד.

 

גם המתיחות הגואה בין ארה"ב לצפון קוריאה מטלטלת את השווקים. אתמול הזהיר טראמפ את צפון קוריאה ואמר כי כדאי שהיא "תתנהג יפה". סגנו מייק פנס, שנמצא בביקור בדרום קוריאה, אמר כי "תם עידן הסובלנות כלפי צפון קוריאה". דבריו של פנס נאמרו לאחר שהמדינה המבודדת בעולם ביצעה ניסוי כושל בשיגור טיל ועלולה בקרוב לבצע ניסוי גרעיני נוסף. פנס צפוי להיפגש השבוע עם סגן נשיא יפן טארו אסו.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עומד לחתום על חוק שישנה מהיסוד את תוכנית אשרות H1-B, שמאפשרת לחברות אמריקאיות לייבא עובדי היי-טק מיומנים ממדינות זרות. החוק החדש יקשה על מתן אשרות כאלה להיי-טקיסטים זרים וייתן עדיפות מודגשת לאזרחים אמריקאים. המדיניות החדשה תקשה כמובן על החברות הגדולות בסיליקון-ואלי ובמרכזים טכנולוגיים אחרים בארה"ב להחליף עובדים אמריקאים בעובדים זרים זולים יותר (לידיעה המלאה).

מניית יונייטד קונטיננטל הולדינגס , חברת האם של יונייטד איירליינס, נסחרה בסנטימנט שלילי לאחר פרסום דוחות החברה. למרות שהחברה פספסה במעט את תחזיות האנליסטים, ניתן לקשר את הירידות הניכרות במחיר המניה למשבר היח"צ המתמשך איתו מתמודדת יונייטד מאז שפורסם סרטון בו נראה נוסע מפונה באלימות ממטוס החברה.

מניית נטפליקס  ירדה לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים, שכללו אכזבה בדמות נתון המנויים החדשים של החברה - שמסורתית נחשב לנתון המרכזי שאליו מתייחסים המשקיעים.  החברה צירפה 4.95 מיליון מנויים ברבעון האחרון, משמעותית פחות מצפי האנליסטים שעמד על 5.49 מיליון מנויים חדשים.


לקראת הדוחות שתפרסם ענקית הטכנולוגיה אפל  ב-2 במאי, אנליסטים בשוק מעריכים כי השווי של החברה יזנק ל-824 מיליארד דולר עד סוף השנה. המנייה זינקה ביותר מ-16% לשיא חדש במהלך הרבעון השני, וב-RBC Capital Markets חזרו אתמול על המלצת "ביצועי יתר" לגבי אפל והעלו את מחיר היעד למניה ב-2 דולרים ל-157 דולר. מניית אפל העפילה לשיא ב-4 באפריל למחיר של 144.7 דולר. כעת המניה נסחרת סביב 142 דולר למניה ושווי השוק שלה עומד על כ-743 מיליארד דולר (לידיעה המלאה).

מחירי הנפט  רשמו ירידות. בגזרת המאקרו, פורסם נתון מספר היתרי הבנייה לחודש אפריל, שעל פי התחזיות היה אמור לעמוד על 1.25 מיליון היתרים, ובפועל לא היה רחוק מכך: 1.26 מיליון היתרים לחודש אפריל.

בשיאה של עונת הדוחות, דיווחו היום  Bank of America ג'ונסון אנד ג'ונסון , ו- UnitedHealth 

גולדמן סאקס  פספס את תחזיות הרווח של האנליסטים, לאחר שרשם רווח למניה של 5.15 דולר לעומת תחזיות לרווח של 5.38 דולר למניה. הנתונים היו מפתיעים במיוחד לאור הירידה המשמעותית ברווחי פעילות המסחר של הבנק, שנחשבת לאבן יסוד של פעילות הענק הפיננסי.

לאחר הנעילה, ידווחו איי.בי.אם , יאהו  ו-Intuitive Surgical.